اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

کلانتری: مشکلات جامعه را روی میز دانشگاه بگذارید

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: مسائل و مشکلات را روی میز دانشگاه بگذارید و به تبع آن مجموعه‌های تأثیرگذار در کنار دانشگاه قرار گیرند و به رفع مشکلات مردم کمک کنند.

کلانتری: مشکلات جامعه را روی میز دانشگاه بگذارید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان که به میزبانی دانشگاه جیرفت برگزار شد، گفت: کرمان مهد فرهنگ ایثار و شهادت است؛ رشادت‌های مردان این مرز و بوم زبانزد است و گل سر سبد آنها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

کلانتری تأکید کرد: دانشگاه باید مرزها را با مردم بردارد و به جامعه اعلام کند چه خدماتی می‌تواند ارائه کند و چه خدماتی دریافت شود‌.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به فرمایشات رئیس جمهور که گفتند دانشگاه‌ها باید مسؤولیت اجتماعی خودشان را در جامعه اجرا کنند، افزود: مسائل و مشکلات را روی میز دانشگاه بگذارید و به تبع آن مجموعه‌های تاثیرگذار در جنوب کرمان در کنار دانشگاه قرار گیرند و به رفع مشکلات مردم کمک کنند.

کلانتری در ارتباط با ارتباط حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید از مسائل تئوریک عبور کنند و با تشکیل میزهای مشترک جایی که طلبه، استاد و دانشجو در کنار هم تلاش می‌کنند وارد فاز اجرایی شوند و اینجاست که وحدت شکل می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رشد دانشگاه را پیشرفت و توسعه منطقه خواند و بیان داشت: انقلاب به مردم خدمت کرده است؛ مواظبت کنیم گرای اشتباه به دانشجویان و جامعه از تریبون دانشگاه ندهیم.

کلانتری افزود: خانه‌های نوآوری و خلاقیت در عرصه مسائل اجتماعی و شهر موفق عمل کردند و در حل مشکلات جامعه نقش بسزایی ایفا کرده‌اند، تلاش کنید این کانون را در دانشگاه جیرفت راه‌اندازی کنید.

وی در رابطه با تأسیس دانشکده و رشته‌های جدید در دانشگاه جیرفت خاطر نشان کرد: هر دانشجویی که اینجا تحصیل می‌کند اگر پس از دانش آموختگی بیکار بماند همگی ما در مقابل او مسئولیت داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در تأسیس رشته‌های جدید باید دقت به خرج دهیم تا نیازهای منطقه را مرتفع کنیم گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری را نسبت به امیدافزایی در سطح دانشگاه فراموش نکنیم.

کلانتری با اشاره به موفقیت انجمن علمی مکانیک دانشگاه جیرفت در جشنواره بین‌المللی حرکت تصریح کرد: کسب مقام برگزیده انجمن برتر در جشنواره بین‌المللی حرکت توسط دانشجویان این دانشگاه، موفقیت بزرگی است و نشان از ظرفیت بالای سرمایه انسانی در  این دانشگاه  است و این موفقیت را به همه شما تبریک می‌گویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول