اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

دانشگاه باید تراز چمران‌ها و همت‌ها را تحویل جامعه دهد

معاون فرهنگی وزارت علوم اعلام کرد: هویت اصلی دانشجویان را فعالیت‌های فرهنگی می‌سازد، دانشگاه باید افرادی را تحویل جامعه دهد که به نوعی تراز چمران‌ها، باکری ها و همت‌ها باشند.

دانشگاه باید تراز چمران‌ها و همت‌ها را تحویل جامعه دهد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم در بازدید از دانشگاه تربت‌حیدریه اظهار کرد: تا زمانی که اختلالی ایجاد نشود وجه ممتنع فرهنگ خود را نشان نمی‌دهد.

وی افزود: کار فرهنگی به ظاهر ساده اما در باطن بسیار پیچیده و دارای ظرافت است؛ در حالی که فرهنگ اگرچه حوزه‌ای مستقل است ولی روح حاکم بر همه عرصه‌ها است و هر کاری انجام شود لاجرم یک کار فرهنگی است. کنش‌های عرصه اشتغال لاجرم تاثیر فرهنگی دارد.

کلانتری افزود: برخی امور مستقیماً فرهنگی نیستند ولی تأثیرات شگرف فرهنگی و تربیتی دارند و در نگاه تیم مدیریتی دانشگاه تربت حیدریه این موضوع وجود و به آن توجه می‌شود.

وی افزود: دانشگاه تربت‌حیدریه دانشگاه جوانی است و کادر جوان، بانشاط، خوش ایده، خوش فکر و توانمندی دارد و این ظرفیت فوق العاده‌ای است برای دانشگاه و امکان تغییر و رشد و نمو در جهت مطلوب را دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان کرد: وقتی در دانشگاه استاد، شأن فرهنگی دارد این مهم کلاً در مسیر ارتقا و ترفیع و همه فرآیندهای آموزشی و پژوهشی و فناوری دانشگاه نهادینه می‌شود و دانشگاه باید در این زمینه یک الگو شود.

کلانتری تأکید کرد: در دانشگاه‌ها کار فرهنگی، علمی و دانشجویی را به دانشجویان بسپارید و زمینه‌سازی و فضاسازی برای رشد دانشجویان را فراهم کنید و اجازه سعی و خطا به دانشجویان داده شود وکار دانشگاه را به دانشجویان واگذار کنید.

وی گفت: هویت اصلی دانشجویان را همین فعالیت‌های فرهنگی می‌سازد. دانشگاه باید افرادی را تحویل جامعه دهد که به نوعی تراز چمران‌ها، باکری‌ها و همت‌ها باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول