اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی وقوع تندبادهای لحظه‌ای در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از بعد از ظهر امروز تا اواخر وقت فردا در استان شاهد رشد ابرهای همرفتی و وقوع ناپایداری، وزش باد به نسبت شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

پیش‌بینی وقوع تندبادهای لحظه‌ای در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت فردا در چهارمحال و بختیاری شاهد رشد ابرهای همرفتی و وقوع ناپایداری، وزش باد به نسبت شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این مدت رگبار موقتی باران و گاهی رعد و برق، صاعقه و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی افزود: همه شهرستان‌های استان به ویژه کوهرنگ، سامان، بن، شهرکرد، بروجن و فارسان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

چراغپور اضافه کرد: از این رو توصیه می‌شود مردم استان از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع با توجه به احتمال رخداد صاعقه خودداری کنند.

وی عنوان کرد: عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم سم‌پاشی یا محلول‌پاشی در باغات و مزارع به ویژه در ساعات بعدازظهر از سایر اقدامات پیشگیرانه است که مردم استان باید در این مدت به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول