اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشدید بارش‌های بهاره در چهارمحال و بختیاری/ کشاورزان برای پیشگیری از خسارت تدبیر کنند

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان، گفت: از امروز 19 اردیبهشت‌ماه بارش‌های بهاره همراه با وزش باد در استان تشدید می‌شود.

تشدید بارش‌های بهاره در چهارمحال و بختیاری/ کشاورزان برای پیشگیری از خسارت تدبیر کنند

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری، گفت: از امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه بارش‌های بهاره همراه با وزش باد در استان تشدید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس این هشدار هواشناسی تا اواخر وقت فردا رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط مستعد گردوخاک و در برخی نواحی تگرگ رخ می‌دهد.  

وی افزود: در این مدت لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌‌ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ انتظار می‌رود.

مردم  توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند

چراغپور توصیه کرد: مردم استان در سفرهای بین شهری احتیاط کنند و از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: همچنین از فعالیت‌های کوهنوردی و از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری و از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها با توجه به احتمال رخداد تگرگ اطمینان حاصل شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی نقاط استان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند، ادامه داد: با توجه به ماهیت بارش‌های همرفتی فصل بهار امکان شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای وجود دارد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول