اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نگاه تمدن اسلامی ایرانی زن را در کنج خانه نمی‌بیند

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه نگاه تمدنی اسلامی ایرانی زن را در کنج خانه نمی‌بیند، گفت: در تمدن اسلامی ایرانی با حفظ عفت و حیا شخصیتی چند وجهی دارد.

نگاه تمدن اسلامی ایرانی زن را در کنج خانه نمی‌بیند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در آیین تحلیل از دختران شاهد و ایثارگران که در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه زن در فرهنگ اسلامی ایرانی نقش محوری و برجسته بوده و هست.

وی خاطر نشان کرد: تاریخ این ملت و باورهای آنها محوریت و عظمت زنان را در خود به خوبی‌جای داده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه انگشت اشاره دشمن به سمت هویت زن ایرانی و مسلمان است، گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش مطرح کردند که زن ایرانی با پوشش، هویت والای زن اسلامی را زنده کند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: زن ایرانی می‌تواند پرچم دار زن مسلمان باشد.

وی با اشاره به شخصیت حضرت معصومه(س) عنوان کرد: ایشان ضمن عالم بودن در عرصه جهاد و مبارزه هم برجسته است.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه نگاه تمدنی اسلامی ایرانی زن را در کنج خانه نمی‌بیند، گفت: در تمدن اسلامی ایرانی با حفظ عفت و حیا شخصیتی چند وجهی دارد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه موضوع حجاب ۱۵۰ سال پیش توسط دشمنان سیاسی شده است، افزود: این در حالی که زنان ما از جمله زنان لر قرن‌ها پیش با حفظ عفت و حیا در حوزه اسب سواری، تیراندازی و اقتصادی نقش آفرین بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد اینگونه القا کند که این حجاب مانع است، گفت: در واقع دشمن به دنبال این است که با کنار زدن عفت زنانه جامعه را به لحاظ هویت فرهنگی دچار خلل کند، اما موفق نمی‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تلاش ۵۰ ساله طاغوت در عرصه حجاب، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش طاغوت اما زنان ما در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند و حتی شهید هم دادند، نمونه آن تقدیم ۴۵۰ شهید زن لر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول