اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نخبه جنگ‌های چریکی که ناجی کردستان شد

فرزند دلیر لرستان با فرمان حضرت امام خمینی (ره ) برای پایان نا آرامی ها راهی مناطق کرد نشین شد و در روزهایی که دشمن به شهرهای کرد نشین نفوذ کرده و جنگی تن به تن در خیابانهای شهر به راه افتاده شهید بروجردی در این موقعیت حساس سازمان پیشمرگان کرد را راه اندازی کرد.

نخبه جنگ‌های چریکی که ناجی کردستان شد

خبرگزاری فارس لرستان، امروز سالروز شهادت سردار رشید اسلام ، شهید "محمد بروجردی" است.  

شهیدمحمد بروجردی مبارز انقلابی در سال ۱۳۳۳ در روستای دره گرگ بروجرد متولد شد.  

شهید بروجردی نخبه جنگ‌های چریکی بود. او پیش از شکل گیری انقلاب اسلامی با شهید مهدی عراقی علیه رژیم پهلوی فعالیت‌های زیادی داشت.

شهید بروجردی به همراه شهید عراقی در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ که امام خمینی(ره) به همین بارگشت مسئولیت محافظت‌ از ایشان را بر عهده داشتند.  

فرزند دلیر لرستان با فرمان حضرت امام خمینی (ره ) برای پایان نا آرامی ها راهی مناطق کرد نشین شد و در روزهایی که دشمن به شهرهای کرد نشین نفوذ کرده و جنگی تن به تن در خیابانهای شهر به راه افتاده  شهید بروجردی در این موقعیت حساس سازمان پیشمرگان کرد را راه اندازی کرد.

بخش کوچکی از دلاوری‌ها و اقدامات شهید بروجردی در حوادث کردستان و کمک او به مردم این دیار در فیلم سینمایی غریب به نمایش درآمده است.

شهید بروجردی فرماندهی شجاه و دلیر بود که در کنار هوش نظامی و خلاقیت در جنگ‌های چریکی بعنوان فرمانده‌ای مردم‌دار و ساده زیست شناخته می‌شود.

شهید محمد بروجردی اول خرداد سال ۱۳۶۲ در جاده مهاباد به نقده براثر انفجار مین به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

سردار شهید «حاج همت» ، درباره مهجور ماندن قدر و ارزش نقش بروجردی در تاریخ پر فراز و فرود انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ۶ ماه پیش از شهادتش در کربلای خیبر گفته بود: بروجردی شناخته نشد. بروجردی هنوز، نه بر ملت ایران و نه بر تاریخ ما شناخته نشده. تصور من این است که زمان بسیاری باید سپری شود تا بروجردی شناخته بشود. شاید خون رنگین بروجردی، این بیداری را در ما بوجود بیاورد.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول