اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سلاجقه: پیگیر رفع مشکلات تالاب صالحیه هستیم/ نشست ایران و طالبان برای هیرمند

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست سلاجقه با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری حقابه هیرمند گفت: ریاست جمهوری شخصا به این موضوع ورود کرده و امروز هم نشستی با مجموعه طالبان برگزار شد و امیدواریم این مساله از لحاظ دیپلماسی سیاسی به سمت و سویی پیش برودکه این حقابه را دریافت کنیم.

سلاجقه: پیگیر رفع مشکلات تالاب صالحیه هستیم/ نشست ایران و طالبان برای هیرمند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، بعدازظهر امروز در سفر نیمروزه به استان البرز با اشاره به برگزاری دومین دوره‌های آموزشی محیط بانان، گفت: محیط بانان پیشانی کلیه کارهای محیط زیست هستند و این دوره‌ها برای افراد نیاز است. 

وی افزود: دومین دوره‌ای هست که برگزار می‌شود و کلاس‌ها به صورت فشرده است. 

سلاجقه با بیان اینکه ۲۰درصد مجموعه محیط‌بانان کشور در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، گفت: غالبا از این دوره‌ها راضی هستند و مطالبات آن‌ها در دوره‌های فوق پاسخ داده می‌شود.

سلاجقه با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری حق آبه هیرمند اظهار کرد: ریاست جمهوری شخصا به این موضوع ورود کرده و امروز هم نشستی با مجموعه طالبان برگزار شد و  امیدواریم این مساله از لحاظ دیپلماسی سیاسی به سمت و سویی پیش برودکه این حق آبه را دریافت کنیم.

وی در رابطه با مسئله تالاب صالحیه، گفت: باتوجه به وضعیت اقلیمی و از بین رفتن پوشش گیاهی باعث شده با مشکلاتی روبه رو شده است.

این‌مقام مسؤول اضافه کرد: در شرایط کنونی، اساسا ساحلی در تالاب صالحیه وجود ندارد و ما نیز به جد پیگیر هستیم تا این مشکل ساماندهی شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تخریب محیط زیست به واسطه آفرودسواری، اضافه کرد: تدابیری خوبی اندیشه شده که در زمان خاصی از این ظرفیت استفاده شود، در این میان آئین نامه‌ای ابلاغ شده و پیگیر اجرای آن هستیم.

سلاجقه با اشاره مسئله نیروی انسانی و تعداد محیط‌بانان، اظهار کرد: نسبت به میانگین جهانی محیط بانان کشور ما به آمار جهانی یک به هشت است!

وی با بیان اینکه در کشور به دنبال این هستیم از فناوری‌ها در زمینه بهبود وضعیت محیط زیست استفاده کنیم، افزود: نصب دوربین‌ها، استفاده از پرنده‌ها و تأمین بی‌سیم‌های دیجیتالی برای کل استان‌ها اگر اتفاق بیافتد، نیاز به نیروی انسانی کمتر می‌شود و ارائه خدمات نیز دقیق تر انجام می‌شود.

سلاجقه با بیان اینکه محیط‌بانان خط مقدم هستند و شهدای محیط‌بان زیادی داریم، بیان کرد: در تلاش هستیم به سمت استفاده از فناوری‌های نوین پیش برویم و کمتر از نیروی انسانی استفاده کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول