اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سلاجقه: ساخت سایت بین‌المللی تکثیر یوزپلنگ آسیایی در توران در دستور کار است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از پیگیری برای ایجاد سایت بین‌المللی تکثیر یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران در استان سمنان خبر داد.

سلاجقه: ساخت سایت بین‌المللی تکثیر یوزپلنگ آسیایی در توران در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در دیدار با استاندار سمنان با اشاره به اهمیت صیانت از محیط زیست و حیات‌وحش اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ایجاد سایت تکثیر بین‌المللی گونه‌های ارزشمند حیات‌وحش در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: ایجاد این سایت‌ها، اقدامی مهم در راستای حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض بوده و برنامه‌ای ارزشمند است که اجرا می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: این طرح در استان‌های مختلف پیگیری می‌شود و استان‌های مختلف برای حفاظت از محیط زیست دنبال ایجاد این مرکز بین‌المللی هستند.

سلاجقه با بیان اینکه ظرفیت ایجاد سایت تکثیر بین‌المللی تکثیر یوزپلنگ آسیایی و گورخر ایرانی در استان سمنان وجود دارد، افزود: حفاظت بهتر از یوزپلنگ آسیایی و گورخر ایرانی اهمیت زیادی دارد و باید از همه ظرفیت‌های موجود در این راستا بهره برد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ظرفیت‌های زیست‌محیطی غنی در استان سمنان وجود دارد که باید به خوبی از آن‌ها بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه سمنان داری توانمندی‌های قابل توجهی است و از وجوه مختلف می‌تواند اهمیت و ارزش خود را در کشور نشان دهد،‌ بیان کرد: استان سمنان از تمامی جنبه‌ها، از جنگل‌های هیرکانی تا کویر، از نظر تنوع زیستی برای ما حائز اهمیت بسیاری است.

سلاجقه با بیان اینکه جانمایی صنعت در استان به خوبی صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه هنوز آلایندگی صنعتی در استان ایجاد مشکل نکرده است.

به گزارش فارس، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز با استقبال رسمی استاندار و شماری از مسؤولان استانی، وارد سمنان شد.

وی پس از ادای احترام به ساحت شهید گمنام آرمیده در محوطه استانداری سمنان با استاندار دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/74007/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول