اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود/ صنایع در دوره محدودیت شبکه برق چه کنند؟

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به ناترازی تولید و مصرف برق در ماه‌های گرم سال گفت: برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود.

برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود/ صنایع در دوره محدودیت شبکه برق چه کنند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حفظ و پایداری شبکه برق در استان سمنان در ایام گرم سال با همیاری دستگاه‌های اجرایی میسر است، افزود: با توجه به بخشنامه هیأت وزیران و دستور معاون رئیس‌جمهور، الزامات مرکز دیسپاچینگ ملی برق ایران برای شرکت توزیع برق استان سمنان و تمام مشترکان مورداشاره در این بخشنامه لازم‌الاجراست.

حسینی‌نژاد ادامه داد: به این منظور، مدیران استانی باید برای رعایت دقیق سهمیه ابلاغی توسط شرکت توزیع برق و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در بهره‌برداری از شبکه برق نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل 30 درصد و در ساعات غیراداری به میزان 60 درصد به نسبت مصرف دوره مشابه را با اولویت خاموش کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های برودتی و سرمایشی محقق سازند.

وی افزود: با توجه به این بخشنامه، غیر از دستگاه‌های اجرایی از بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی نیز انتظار می‌رود تا در راستای اصل 138 قانون اساسی، تمام تلاش خود را به‌منظور اجرای کامل و دقیق این تصویب‌نامه به کار گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان عنوان کرد: استفاده از مولدهای برق در اختیار دستگاه‌های اجرایی و تمامی ارگان‌ها، تعدیل برق دستگاه‌های سرمایشی به‌خصوص در یک ساعت پایانی ساعت کار و بعد از آن، تعدیل روشنایی ساختمان‌ها و معابر شهری، میادین، جاده‌های بین‌شهری، بزرگراه‌ها و همچنین استفاده از فناوری‌های نوین مانند قابلیت‌های مهار از راه دور و اینترنت اشیا برای مدیریت مصرف برق توسط دستگاه‌های مشمول کلیه مشترکان از جمله راه‌های دستیابی به اهداف این مصوبه است.

وی گفت: این شرکت به‌منظور تضمین اجرا، با نصب ادوات و شمارشگرهای هوشمند و تجهیزات قطع و وصل از راه دور نسبت به پایش و کنترل مصرف مشترکان تا سقف تعیین‌شده اقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: دستگاه اجرایی در صورت عدم رعایت سقف نسبت به قطع برق اقدام و تنها پس از اخذ تعهد توسط بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط مبنی بر رعایت سهمیه تعیین‌شده می‌تواند نسبت به وصل مجدد انشعاب برق اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت تمام مراکز مجاز استخراج رمزارز در محدوده پیک بار غیرقانونی است، اضافه کرد: این شرکت همچنین با همکاری مراجع ذی‌ربط نسبت به شناسایی، جمع‌آوری و متوقف کردن فعالیت مراکز و دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز اقدام و تصمیمات قانونی شدیدی را برای این مراکز طلب خواهد کرد.

حسینی‌نژاد ضمن اشاره به ناترازی تولید و مصرف در ماه‌های گرم سال گفت: تعیین سهمیه برق مصرفی صنایع در دوره محدودیت شبکه برق به‌گونه‌ای انجام شده است که کمترین میزان خسارات به آنها وارد شود.

وی تصریح کرد: صنایع با انجام روش‌های نظیر انتقال شیفت‌های کاری به ساعات اواخر شب و اولیه صبح و همچنین فعالیت در روزهای تعطیل و یا انتقال طرح تعطیلی و تعمیرات سالانه به این روزها نسبت به تداوم فعالیت‌های تولیدی خود اقدام کنند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول