اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شرایط برخورداری چاه‌های آب کشاورزی از برق رایگان

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان از رایگان بودن بهای برق مصرفی صاحبان چاه‌های آب کشاورزی با برنامه‌های مدیریت مصرف این شرکت خبر داد.

شرایط برخورداری چاه‌های آب کشاورزی از برق رایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی پاک‌طینت، سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان ظهر امروز در نشست‌های جداگانه‌ای که با کشاورزان استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر به هفت هزار و ۳۱۰ مشترک کشاورزی خدمات ارائه می‌کند که ۲ هزار و ۸۷۷ اشتراک مربوط به چاه آب کشاورزی هستند و ۱۵ درصد سهم مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های تشویقی مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی افزود: کشاورزان در صورت استفاده نکردن از انرژی برق از یک تا ۳۰ روز و به ازای هر روز پنج ساعت از ۱۱ ظهر تا ۱۸ بعدازظهر، در قبال هر روز همکاری، بقیه ساعات شبانه‌روز را می‌توانند از مصرف برق رایگان بهره‌مند شوند.

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: استفاده نکردن از انرژی برق به مدت ۳۱ روز و هر روز پنج ساعت در ساعت‌های یادشده و به مدت حداقل هفت روز در ماه، بخشودگی کامل صورت‌حساب برق مصرفی اشتراک‌های کشاورزی همکار در برنامه پیک بار تابستانی را به همراه دارد.

پاک‌طینت با بیان اینکه در راستای طرح فراسامانه اندازه‌گیری و مدیریت انرژی «فهام»، شرکت توزیع برق استان سمنان تاکنون کنتورهای هوشمند برق را روی تمامی چاه‌های آب کشاورزی نصب کرده است، ادامه داد: به‌منظور اجرای برنامه‌های کاهش پیک بار تابستانی و اتوماسیون کنترل از راه دور، طرح تجهیز 2 هزار و 261 چاه کشاورزی به تابلوی قطع از راه دور هم در دست اقدام است.

وی با بیان راهکارهای کاهش مصرف آب و برق در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از پمپ‌های شفت و غلافی، استفاده از درایو کنترل سرعت به جای تابلوهای ستاره- مثلث، استفاده از بانک خازنی برای تأمین توان راکتیو الکتروپمپ و استفاده از لوله با زوایای مناسب و تغییر الگوی کشت نقش مؤثری در کاهش میزان مصرف انرژی در حوزه کشاورزی خواهد داشت.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول