اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان در مسیر تبدیل به پایتخت فناوری کشور/ ۲۶۶ پروژه مخابراتی در سمنان افتتاح می‌شود

مدیر مخابرات منطقه سمنان با بیان اینکه ۲۶۶ پروژه مخابراتی به مناسبت هفته ارتباطات در این استان افتتاح می‌شود، گفت: سمنان ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت فناوری کشور را دارد.

سمنان در مسیر تبدیل به پایتخت فناوری کشور/ ۲۶۶ پروژه مخابراتی در سمنان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجید دارایی، مدیر مخابرات منطقه سمنان صبح امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سمنان اظهار کرد: هم‌زمان با هفته ارتباطات، ۲۶۶ پروژه مخابرات استان سمنان با سرمایه‌گذاری ۶۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیون ریالی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی این طرح‌ها را شامل دو پروژه سوئیچ، ۳۰ پروژه فیبر نوری، ۲۵ پروژه دیتا و سیستم‌های انتقال، ۱۷۵ پروژه همراه شامل سایت جدید، ارتقای تکنولوژی و ...، ۲۱ پروژه ساختمان پاور تأسیسات و ۱۳ پروژه uso همراه اول عنوان کرد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان ادامه داد: سمنان در حوزه ارتباطات استان ویژه‌ای است و هفتمین استان پهناور کشور محسوب می‌شود.

دارایی افزود: توسعه ارتباطات در استان سمنان چه در حوزه سرمایه‌گذاری و چه در حوزه نگهداری هزینه‌های بالایی دارد؛ اما با وجود این، شاخص‌های این استان قابل‌قبول است و جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شویم.

وی تصریح کرد: توسعه متوازن در استان سمنان به‌خوبی شکل گرفته و سمنان، استانی محسوب می‌شود که از نظر امنیتی و پدافند غیرعامل مورد توجه کشور است.

مدیر مخابرات منطقه سمنان با بیان اینکه سمنان می‌تواند به‌عنوان پایتخت فناوری کشور معرفی شود و این ظرفیت را دارد، گفت: پیشنهاد این موضوع در سطح کشوری مطرح شده است.

دارایی ادامه داد: بهتر است که جای صنایع آب‌بر، صنایع بخش فناوری را وارد استان سمنان کنیم و به استان هوشمند کشور تبدیل شویم.

وی بیان کرد: در بخش تلفن ثابت دارای ضریب نفوذ ۴۰ درصدی هستیم و تقریباً متقاضی مانده در این بخش وجود ندارد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان اضافه کرد: ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان سمنان دارای ارتباطات هستند و در حوزه تلفن همراه دارای ضریب نفوذ ۱۲۰ درصدی هستیم؛ یعنی هر چهار نفر، دارای پنج سیم‌کارت هستند و این ضریب نفوذ برای سیم‌کارت‌های فعال است.

دارایی اضافه کرد: بالای ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان به تکنولوژی پهن‌باند مجهز شده‌اند و بقیه به‌زودی به این فناوری دست پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: سمنان دارای جایگاه ممتازی در حوزه ارتباطات است و بعضی شهرستان‌ها به مرحله ۱۰۰ درصدی در این بخش رسیده‌اند.

مدیر مخابرات منطقه سمنان اضافه کرد: ۸۵ هزار مشترک در استان سمنان از adsl مخابرات و بین ۲۰ تا 25 هزار مشترک از adsl سایر شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

دارایی بیان کرد: خدمات پهن‌باند در استان سمنان ارزشمند بوده و ۷۰ هزار فقره ظرفیت‌سازی فیبر نوری در این استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه فیبر نوری دارای رتبه نخست کشور هستیم و اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها دارای فیبر نوری هستند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول