اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

این کتاب را جای کتابخانه در داشبورد ماشین نگه‌دارید

نویسنده کتاب «سوغاتی‌های خوراکی ایران» در غرفه انتشارات فارس گفت: این کتاب که سوغاتی‌های نقاط مختلف ایران را معرفی می‌کند، کتابی کاربردی است که نباید در کتابخانه باشد، بلکه باید در داشبورد ماشین باشد.

این کتاب را جای کتابخانه در داشبورد ماشین نگه‌دارید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا سرزمین پهناور ایران دارای جاذبه‌های بسیار تاریخی،‌ طبیعی، فرهنگی و ... است که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. کشور ما نیز به علت داشتن پتانسیل‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی خصوصاً سوغاتی، همواره مورد توجه گردشگران نقاط مختلف دنیا بوده است. سوغات هر منطقه نشان از پیشینه فرهنگ و هنر مردم آن مرز و بوم دارد و با توجه به اهمیت خرید سوغاتی بعد از هر سفر اغلب در انتخاب و خرید آن دچار چالش سختی می‌شویم.  اگر به غرفه انتشارات ایزدراد در نمایشگاه کتاب امسال بروید،‌ کتاب «سوغاتی‌های خوراکی ایران»‌ به قلم فرخ هاشمی پژوهشگر و تسهیلگر در حوزه کسب و کارهای خانگی و مدیر مسئول انتشارات ایزدراد، این مشکل را بر طرف کرده و اطلاعات لازم را درباره سوغاتی‌های هر استان ایران، به خواننده این کتاب ارائه می‌دهد. در ادامه توضیحات این نویسنده با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا را می‌خوانید.

هاشمی در ابتدا گفت: این کتاب تمام سوغاتی‌های خوراکی ایران را در خود جای داده است. سوغاتی‌های خوراکی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته سوغات‌های غذایی و دیگری راه‌آوردها، یعنی شیرینی‌جات، هستند. این کتاب درباره تمامی شیرینی‌جات و سوغاتی‌های ره‌آوردی است که می‌توانیم آن‌ها را از شهرهای دیگر به شهر خودمان بیآوریم.

نویسنده این کتاب تأکید کرد: این کتاب که برای اولین‌بار در کشور چاپ شده است، کتابی کاربردی است و نباید در کتاب‌خانه باشد، بلکه باید در داشبورد ماشین باشد.

او ادامه داد: به ۴ دلیل این کتاب را گردآوری کردم. دلیل اول این بود که بچه‌های ما فراموش می‌کنند شهرهای پدری آن‌ها چه سوغاتی‌هایی دارد.

هاشمی دلیل دوم را توضیح داد و گفت: منِ نوعی وقتی به شهری می‌روم، فروشنده با این که می‌تواند سوغات دیگری به من معرفی کند، سوغاتی به من معرفی می‌کند که در مغازه‌ خود موجود دارد. با داشتن این کتاب می‌توانم از فروشنده سوغاتی که می‌خواهم را طلب کنم.

نویسنده کتاب سوغاتی‌های خوراکی ایران دلیل سوم را مذاکرات تجاری دانست و توضیح داد: اگر بخواهم به شهری رفته و مذاکرات تجاری کنم، اگر چگونگی طبع مردم آن شهر را بفهمم، راحت‌تر می‌توانم تصمیم بگیرم و مذاکره انجام دهم. که این طبع‌شناسی با شناخت محصولات آن شهر امکان‌پذیر است.

او درباره آخرین دلیل گفت: فرض کنیم من از شهر دیگری به تهران آمده و می‌خواهم کسب و کاری راه‌اندازی کنم، اما نمی‌دانم چه کسب و کاری راه‌اندازی کنم. با داشتن این کتاب می‌توانم سوغاتی‌های شهر خودم را که شاید تا حالا در تهران نبوده را در بسته‌بندی خاص و شیک وارد بازار کرده تا بتوانم کسب و کاری موفق را راه‌اندازی کنم.

هاشمی بیان کرد: امید است تا تیرماه امسال ترجمه انگلیسی کتاب سوغاتی‌های خوراکی ایران وارد بازار شود. در مراحل بعدی ترجمه ترکی و ایتالیایی آن نیز چاپ خواهد شد. ارتباطاتی نیز با سازمان میراث فرهنگی استان قزوین برقرار کردیم تا بتوانیم کتاب «اطلس جامع گردشگری سوغات» را برای هر استان گردآوری کنیم. در این کتاب نکاتی مانند طبع، نوع،‌ کالری، تاریخچه، فواید، نحوه نگهداری و طرز تهیه خانگی و صنعتی هر سوغات نیز ذکر خواهد شد.

برای تهیه این کتاب می‌توانید به غرفه انتشارات ایزدراد، واقع در راهرو ۳ غرفه ۶ نمایشگاه کتاب واقع در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) مراجعه کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول