اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

ارائه آثار و شرح حال مرحوم علی صفایی حائری در نمایشگاه کتاب

انتشارات لیلة‌القدر با 70 اثر از مرحوم صفائی حائری در نمایشگاه کتاب حضور دارد که کتاب‌های رشد، نامه‌های بلوغ، جمع‌ها و حاصل جمع‌ها، صراط، انسان، مسئولیت و سازندگی، حرکت، حجاب و آزادی روابط، پر‌فروش‌ترین آثار این ناشر هستند.

ارائه آثار و شرح حال مرحوم علی صفایی حائری در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبر‌نگار باشگاه خبر‌نگاران توانا حامد یزدی مدیر اجرایی انتشارات لیلة‌القدر در گفت‌وگو با خبر‌نگار توانا گفت: امسال در نمایشگاه کتاب تهران با ۸۰ اثر از مرحوم علی صفایی حائری حضور داریم که ۷۰ اثر اثر را خود استاد تألیف کرده و یا مکتوب صوت‌های ایشان است و ۱۰ اثر هم از شرح حال ایشان است.

یزدی در ادامه از کتاب‌های رشد، نامه‌های بلوغ، جمع‌ها و حاصل جمع‌ها، صراط، انسان در دو فصل، مسئولیت و سازندگی، حرکت و حجاب و آزادی روابط به عنوان پر‌فروش نام برد.

آشنایی با انتشارات لیلة‌القدر

وی تصریح کرد: این مجموعه، به بررسی و تحلیلی از فلسفه مارکسیسم می‌پردازد و به ریشه‌های عاطفی و زمینه‌های عمومیش نظر دارد و از طرز برخورد و بحث درباره مسائل فلسفی (در قلمرو طبیعت و تاریخ) و مسائل سیاسی (حکومت اسلامی، آزادی، انقلاب و اصلاح) و مسائل اجتماعی (طبقات، زن، برابری و حجاب) و مسائل اقتصادی (ملک داری، سرمایه داری، مالکیت و کار) سخن گفته است و در سه فصل: دیدگاه ها، زمینه ها و برخوردها تنظیم گشته است. پاسخ به شبهاتی پیرامون آزادی، برده داری، تساوی زن و مرد، حجاب و… آنچه که از کتاب حجاب و آزادی روابط باید بدانیم .

منبع شبهات

یزدی در ادامه گفت: این کتاب، پاسخ به شبهاتی است که تفکر مارکسیسم درباره احکام دینی مطرح کرده است. نویسنده برخلاف روش رایج که پاسخگویی مستقیم است، از یک طرف، ریشه‌های فکری شبهات مطرح‌ شده را تحلیل و از طرف دیگر زمینه‌های طرح شبهات را حلاجی کرده است. در این برخورد فکری، ابتدا فلسفه مارکسیستی درباره طبیعت و تاریخ طرح شده و سپس ریشه‌های عاطفی و زمینه‌های عمومی شبهات بررسی شده است و در نهایت از شبهاتی درباره مسائل فلسفی در قلمرو طبیعت و تاریخ، مسائل سیاسی مثل حکومت اسلامی، آزادی، انقلاب و مسائل اجتماعی مثل طبقات زن، برابری، حجاب و مسائل اقتصادی مانند سرمایه‌گذاری، مالکیت و کار گفت‌و‌گو شده است. جلد کتاب قطع پالتویی، حدود ۷۰ صفحه در ۴ بخش است. زمینه‌ها و ریشه‌های این کتاب در حوزه حجاب و حکم حجاب، حدود حجاب، روش برخورد با حجاب و پیرامون حجاب است.

سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول