اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باران به کمک کشاورزان آمد/ تمامی شالیزارهای مازندران آب‌دهی شدند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت بالاتر از حد نرمال بوده است، گفت: طی روزهای گذشته تمامی اراضی زیر کشت شالی در استان به‌صورت همزمان و بدون نوبت‌بندی، آب‌دهی شدند ولی همانند گذشته همکاری مردم در مدیریت صحیح منابع آبی ضروری است.

باران به کمک کشاورزان آمد/ تمامی شالیزارهای مازندران آب‌دهی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، در مقابل کم‌بارشی و تنش آبی که همه کشاورزان را نگران کرد و حتی برخی از کشاورزان را در حسرت شالیزارها گذاشت، بارش‌های اردیبهشتی امید را در دل کشاورزان زنده کرد.

طی اردیبهشت ماه امسال شاهد بارش‌های خوبی در استان بودیم که درباره وضعیت پراکنش بارش‌ها و تأثیر آن روی منابع ذخیره آب در استان حیدر داودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، اظهار کرد: بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت بالاتر از حد نرمال بوده است.

وی افزود: بارش‌ها در این دو ماه فروردین و اردیبهشت حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب آورده داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران بیان کرد: به دنبال بارش‌های اردیبهشت میانگین بارندگی در استان ۴۲ درصد افزایش یافت.

داودیان افزود: میزان بارندگی تا ابتدای اردیبهشت ۳۱۵ میلی‌متر بوده که با بارش‌های اخیر به میزان ۳۷۶ میلی‌متر رسید، درحالی‌که شاهد کاهش ۲۳ درصدی بارش در مقایسه با دوره درازمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه حجم آورده رودخانه‌ها که در پایان سال آبی گذشته یک‌هزار و ۶۶۴ میلیون متر مکعب بوده از ابتدای سال آبی جاری به ۸۹۴ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه درازمدت ۵۸ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش داشته است.

داودیان یادآور شد: بارش‌های اخیر میزان حجم ذخیره آب در پشت سدها را حدود ۱۰ میلیون متر مکعب و آب‌بندان‌ها را بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته تمامی اراضی تحت کشت شالی در استان به‌صورت همزمان و بدون نوبت‌بندی، آب‌دهی شدند ولی همانند گذشته همکاری مردم در مدیریت صحیح منابع آبی ضروری است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول