اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هفدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در باباامان بجنورد برگزار می‌شود

سرپرست هیئت سوارکاری خراسان‌شمالی گفت: خردادماه امسال پارک باباامان بجنورد میزبان اسب‌های اصیل ترکمن در هفدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن خواهد بود.

هفدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در باباامان بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، شیهه اسب‌های اصیل ترکمن در بجنورد، خرداد ماه امسال حکایت از رونق این صنعت در استان دارد، حکایتی که شاید چندان در سال‌های گذشته نگاه حمایتی نداشت و خام فروشی حاصل این بی مهری‌ها و اهمال مسئولان بود.

عدم برگزاری جشنواره ملی زیبایی در استان و نداشتن ‌پیست سوارکاری دغدغه همیشگی و گلایه اسب دارانی است که از عهده مخارج این اسب‌ها بر نمی‌آیند و دست به خام فروشی این اسب‌ها با این نژادها دارند.

اما خردادماه امسال پارک باباامان بجنورد میزبان اسب‌های اصیل ترکمن در هفدهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن خواهد بود.

سرپرست هیئت سوارکاری خراسان‌شمالی توسعه اقتصادی و گردشگری در استان و ایجاد فضای شور و نشاط اجتماعی را از مهم ترین اهداف برپایی این جشنواره دانست.

جلوگیری از خام فروشی

محمدتقی ولیان، سرپرست هیئت سوارکاری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت مسئولان استان بتوان جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن را برای جلوگیری از خام فروشی و توسعه این صنعت برگزار کرد.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی با داشتن بیش از یک هزار اسب اصیل ترکمن متاسفانه به دلیل ضعف زیرساخت‌ها و نبود پیست اسب دوانی، اسب‌های تولیدی را تحت عنوان خام فروشی به استان‌های دیگر فروخته و بنام استان‌های دیگر در برگزاری مسابقات مقام کسب می‌کنند، گفت: پیگیری برای ساخت پیست در حال انجام است و به زودی شاهد راه‌اندازی و افتتاح پیست سوارکاری در استان خواهیم بود.

سرپرست هیئت سوارکاری خراسان‌شمالی معتقد است نبود ویترینی برای معرفی اسب‌های اصیل ترکمن این استان سبب شده است خام فروشی در این استان رونق داشته باشد و این اسب‌ها به کام سایر استان‌ها در آید.

عدم برگزاری جشنواره زیبایی و نبود پیست اسب‌سواری

ولیان عدم برگزاری جشنواره زیبایی و نبود پیست اسب‌سواری برای به نمایش گذاشتن اسب و چابک‌سواران از دیگر مشکلات این صنعت در این استان به شمار می‌آید زیرا چابک‌سواران این استان مجبور هستند در مسابقات کورس گنبد شرکت کنند و این موضوع مشکلات مخصوص خود را به همراه دارد.

این استان که خاستگاه اسب اصیل ترکمن است هنوز مکانی مناسب و استاندارد برای برگزاری کورس ندارد و از اهم اقدامات این هیئت راه اندازی این پیست خواهد بود تا بتوان با ساماندهی اسب‌های صاحب نژاد استان رونق اقتصادی در این صنعت را شاهد باشیم.

پایان پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول