اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بازدید ۸۶ هزار نفر از آثار تاریخی خراسان‌شمالی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: ۸۶ هزار و ۵۱۸ گردشگر از آثار تاریخی استان بازدید کردند.

بازدید ۸۶ هزار نفر از آثار تاریخی خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: ۸۶ هزار و ۵۱۸ گردشگر از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون از آثار تاریخی استان بازدید کردند.

وی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۲۲۲ هزار و ۶۲ نفر نیز از آثار طبیعی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی افزود: استان یک میلیون نفری خراسان‌شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

مستوفیان ادامه داد: تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

وی با اشاره به اسکان ۹۹ هزار و ۵۱ نفر در هتل‌ها و اقامتگاه‌های قانونی این استان، گفت: این اقامتگاه‌ها شامل اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها، هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، هتل‌آپارتمان‌ها، بوم‌گردی‌ها، مسافرخانه‌ها، مدارس و اقامتگاه‌های موقت است.

مستوفیان با اشاره به تشدید نظارت‌ها در مراکز گردشگری، خاطرنشان کرد: با شروع سفرهای نوروزی و آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان‌شمالی و در راستای ارایه خدمات مطلوب به مسافران و زائران ورودی به استان نظارت بیشتری بر فعالیت تاسیسات گردشگری می‌شود.

وی افزود: در این بازدیدها به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران، نحوه ارایه خدمات مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی شامل نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، بهداشت محیط، غرفه‌های فروش موادغذایی و سالن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در این بازدیدها به ۲۲ مرکز گردشگری اخطار کتبی داده شد و ۲۴ مرکز نیز مورد تشویق قرار گرفتند.

مستوفیان گفت: از اول فروردین تاکنون ۱۸ تورهای رایگان آموزشی و تفریحی استان گردی در خراسان‌شمالی برگزار شده است.

وی افزود: با شروع سفرهای نوروزی تا به امروز ۱۸ تور رایگان استان‌شناسی باهدف آموزش و معرفی جاذبه گردشگری و تاریخی خراسان‌شمالی و افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در استان با مشارکت شهرداری و همکاری راهنمایان گردشگری برگزار شده است.

مستوفیان ادامه داد: این تورها از عمارت مفخم و آینه‌خانه شروع و پس از بازید از اسب‌های اصیل ترکمن، پارک خانوادگی آفرینش ماهیگیری و قایق‌سواری، پارک بش قارداش، خانه صنایع‌دستی، اِلمان‌های زیبای پارک‌شهر و پارک زیبای باباامان و بازدید از ظرفیت‌های اقامتی استان در نهایت به بازارچه صنایع و نوروزگاه‌های سطح استان در ۲ نوبت صبح و عصر ختم می‌شود.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول