اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اشتغال ۲۲۹ بهبودیافته اعتیاد در سمنان/ ۴۳۹ معتاد متجاهر ساماندهی شدند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان یکی از عوامل مؤثر در جلوگیری از بازگشت بیماران بهبودیافته از اعتیاد را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و از ایجاد اشتغال برای ۲۲۹ نفر از بهبودیافتگان خبر داد.

اشتغال ۲۲۹ بهبودیافته اعتیاد در سمنان/ ۴۳۹ معتاد متجاهر ساماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان گزارشی از اهم فعالیت‌های معاونت امور توسعه پیشگیری ارائه کرد و با اشاره به اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در استان به ویژه در فضای مجازی اظهار کرد: علل و عواملی که موجب می‌شود تا فرد دچار آسیب‌های اجتماعی به ویژه «اعتیاد» شود، بسیار متفاوت است به همین دلیل برنامه‌های درمان و پیشگیری از آن هم باید متنوع و متعدد باشد.

منطقی با بیان اینکه اعتیاد به عنوان یک بیماری اجتماعی روز به روز با چهره‌های متفاوت در حال گسترش است، گفت: هم‌اکنون در استان ۱۲ مرکز اقامتی میان‌مدت، ۱۲ مرکز سرپایی، یک مرکز گذری (شل‌تر) و یک مرکز جامع درمان اعتیاد در استان زیر نظارت بهزیستی در حال ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان یکی از مهم‌ترین روش‌های جلوگیری از اعتیاد را آگاهی‌بخشی و پیشگیری قبل از درمان دانست و جمعیت مورد آموزش در طرح پیشگیری از اعتیاد در استان در سال گذشته را ۲۳۴ هزار و ۷۹ نفر اعلام کرد.

وی افزود: در سال گذشته با همکاری بینِ‌بخشی طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری و همراهی بهزیستی اجرا شد که در این طرح طی یک سال تعداد ۴۳۹ معتاد متجاهر ساماندهی و مراحل بازتوانی خود را آغاز کردند.

منطقی یکی از عوامل مؤثر در جلوگیری از بازگشت بیماران بهبودیافته از اعتیاد را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و از ایجاد اشتغال برای ۲۲۹ نفر از بهبودیافتگان در سال گذشته خبر داد.

وی گفت: میزان قبول فرد بهبودیافته و اطمینان به او توسط جامعه یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از بازگشت افراد به دام اعتیاد است و باید بیش از پیش در این بخش برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان پیشگیری از معلولیت‌ها را مهم‌ترین فعالیت معاونت امور توسعه پیشگیری عنوان کرد و افزود: در این دفتر سال گذشته تعداد ۲۲ هزار و ۷۵۰ کودک سه تا ۶ سال در ۳۰ پایگاه و هشت هزار و ۲۱۷ نوزاد و کودک ۳ تا پنج سال در ۱۳ مرکز مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

منطقی اضافه کرد: در این راستا، در این دفتر ۹۴۱ نفر از خدمات مشاوره ژنتیک و سه هزار و ۷۷۰ نفر نیز از خدمات آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها با هدف ارتقای سلامت و بهداشت روان عموم مردم جامعه و پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی با رویکرد آگاهی‌بخشی در زنان سرپرست خانوار، جوانان، زنان خانه‌دار، سالمند و ... بهره‌مند شده‌اند.

وی هدف از ایجاد مراکز مشاوره حضوری و تلفنی را ارتقای سطح سلامت روان جامعه و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی و خدمات تخصصی به افراد، خانواده‌ها از طریق ارتباط بین مراجع و روان‌شناس عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در بیان عملکرد دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی گفت: تعداد ۱۹ هزار و ۸۷ نفر در این دفتر از خدمات مشاوره تلفنی، چهار هزار و ۹۸۶ نفر از مشاوره حضوری در 2 بخش مراکز دولتی و غیردولتی، ۲ هزار و ۷۲۳ نفر آموزش پیش از ازدواج، یک هزار و ۶۸۶ نفر آموزش هنگام ازدواج، ۲ هزار و ۹۵۲ نفر آموزش زندگی خانواده، ۸۵۰ نفر مهارت‌های زندگی، یک هزار و ۵۱۹ نفر کاهش طلاق و یک هزار و ۸۲۸ نفر هم مورد غربال‌گری اضطراب قرار گرفته‌اند.

منطقی ضمن قدردانی از معاون و کارشناسان معاونت توسعه پیشگیری استان سمنان عنوان کرد: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، یکی دیگر از دفاتر معاونت امور توسعه پیشگیری است که با هدف، بهبود کیفیت زندگی، رفاه اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی افزود: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سال گذشته طرح همیار مادر و کودک برای ۱۵۰ مادر، طرح پیشگیری از خودکشی برای ۴۶ هزار نفر، طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان برای ۳۷۵ دانش‌آموز، طرح مشارکت اجتماعی زنان برای ۲۵۰ نفر و دوره خود مراقبتی زنان و دختران برای ۴۲۰ نفر اجرا کرده است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول