اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

صندوق ملی محیط زیست به واحدهای تولیدی خراسان‌شمالی تسهیلات می‌دهد

مدیرعامل صندوق ملی حمایت محیط زیست کشور ازحمایت این صندوق برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان‌شمالی برای طرح‌های کاهش آلایندگی محیط زیست خبر داد.

صندوق ملی محیط زیست به واحدهای تولیدی خراسان‌شمالی تسهیلات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، رضا انجم شعاع، مدیرعامل صندوق ملی حمایت محیط زیست کشور در طی سفر به خراسان‌شمالی و انعقاد تفاهم نامه‌ای با استانداری، با اشاره به اقدامات صندوق در حمایت از صنایع و کارگاه‌های تولیدی اظهارکرد: صندوق ملی محیط زیست کشور در سال ۹۳ تاسیس شد که در زمینه توانمندسازی بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محیط‌زیست فعالیت می‌کند.

وی گفت: این صندوق یک نهاد عمومی غیردولتی است که در راستای حفظ محیط زیست به سه روش ارائه تسهیلات کم‌بهره، مشارکت با صنایع و سرمایه‌گذاری مستقیم در صنایع در راستای حفظ محیط زیست و توسعه صنعت کشور و کاهش بیکاری با صنایع موجود در کشور و سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کند.

فرماندار اسفراین نیز در این نشست دستیابی به توسعه پایدار را در حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و افزود: لازمه تحقق توسعه مستلزم حمایت از طرح‌های زیست محیطی به منظور حفاظت از آن است.

نوری مدیریت پسماند و پساب فاضلاب و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را از طرح‌های ضروری این شهرستان برشمرد و ادامه داد: حمایت از این طرح‌ها باعث بهبود شرایط و ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی در شهرستان اسفراین خواهد شد.

امان الله حسین‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام و صفی آباد نیز در این نشست گفت: صندوق ملی محیط زیست یکی از پشتوانه‌های اصلی حفاظت از محیط زیست کشور است.

وی افزود: مجلس آمادگی مشارکت در این زمینه را دارد و قطعا با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه استان در صنایع، اجرای طرح‌های زیستی محیطی به کاهش آلایندگی کمک خواهد کرد.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول