اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیری جمعیت و طلاق دو چالش عمده مازندران است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به تبعات ناشی از تغییر انگاره‌های فرهنگی گفت: پیری جمعیت و طلاق در مازندران تهدیدات جدی است.

پیری جمعیت و طلاق دو چالش عمده مازندران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روح‌الله سلگی صبح امروز در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی مازندران اظهار کرد: دانشگاه مازندران موظف شد تمامی پایان نامه‌های دانشجویی طی پنج سال اخیر با موضوعات فرهنگی و اجتماعی استان را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد.

وی گفت: طلاق و پیری جمعیت دو اولویت اساسی مازندران در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی  استاندار مازندران ادامه داد: فرمانداران مکلفند هر هفته گزارش کارگروه اجتماعی با تمرکز بر این مقوله‌های محوری را اعلام کنند.

 ‏وی گفت: چالش طلاق و پیری جمعیت در مازندران صرفا ریشه اقتصادی ندارد چرا که استان‌هایی با شاخص‌های اقتصادی به مراتب بدتر با این چالش‌ها مواجه نیستند.

 ‏سلگی در تحلیل این چالش‌ها خاطرنشان کرد: ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های فرهنگی مازندران در انگاره‌ها، آموزه‌ها و سبک زندگی القا شده توسط طبقه متوسط شهری مهاجر و خوش‌نشینی است که بی توجه به فرهنگ اصیل بومی در حال ترویج خرده فرهنگ‌های غیردینی و غربی هستند.

 معاون استاندار مازندران تصریح کرد: برنامه نفوذ فرهنگی در استان‌های شمالی توسط سرویس‌های جاسوسی قطعی و محرز است، عده‌ای مامور به تروج لاابالی‌گری در شمال کشور هستند.

 ‏ سلگی با تاکید بر ضرورت برخورد علمی و فرهنگی با چالش‌های اجتماعی گفت: اجرای برنامه های ایجابی فرهنگی، بازگشت به ارزش‌ها و آداب و سنن اصیل مازندرانی و برپایی جشنواره‌های بومی محلی مهمترین راهبرد ما در مقابله با موج دین ستیزی در دیار علویان است.

 ‏وی افزود: هم‌راستایی و هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در پیشبرد سیاست محوری دولت در مواجهه با چالش‌های اجتماعی ضرورت دارد.

پایان پیام /۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول