اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

باید از گذشته مذاکرات هسته‌ای درس عبرت بگیریم

امام جمعه شهر شهید چمران گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای نباید از خطوط قرمز نظام مقدس اسلامی عبور کند، باید از گذشته این مذاکرات درس عبرت بگیریم.

باید از گذشته مذاکرات هسته‌ای درس عبرت بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر شهید چمران، حجت‌الاسلام جاسم عبادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شهید چمران اظهار کرد: یکی از کارهای ارزنده دولت مردمی و انقلابی در شرایط کنونی، دیپلماسی فعال و استفاده از ظرفیت‌هایی است که قبلاً مورد غفلت قرار گرفته بود.

وی بیان کرد: سیاست خارجی فعلی دستگاه دیپلماسی دولت متوازن شده و متوقف در یک منطقه نشده است، تقویت رابطه با کشورهای اسلامی و دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین‌الملل از دیگر مسائلی است که مورد توجه دولت قرار گرفته است.

امام جمعه شهر شهید چمران خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد برنامه سیاست خارجی دولت سیزدهم را دیپلماسی اقتصادی تشکیل می‌دهد. امروز شاهد هستیم که تیم دیپلماسی دولت در عرصه دیپلماسی اقتصادی هم فعال شده و دستاوردهای خوبی داشته و پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه به دست آمده است.

وی ادامه داد: در مورد مذاکرات هسته‌ای نیز جمهوری اسلامی معطل طرف مقابل باقی نخواهد ماند. بارها و بارها از سوی مقامات عالی ایران اعلام شده که معیشت مردم و اقتصاد کشور را به روند مذاکرات گره نخواهیم زد و موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها را صرفاً یکی از موضوعات در ارتباط با حوزه سیاست خارجی تلقی می‌کنیم.

عبادی تأکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که سیاست ایران در ارتباط با موضوع هسته‌ای روشن است و در همان چارچوب عمل می‌کند و آمادگی جمع‌بندی مذاکرات مبتنی بر بسته‌ای که ارائه شده را دارد و از خطوط قرمز خود و حقوق مسلم ایران ذره‌ای عدول نخواهد کرد و این خواسته ملت است و دولت ایران و تیم مذاکره کننده در همین چارچوب عمل کرده و خواهد کرد.

امام جمعه شهر شهید چمران یادآور شد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای نباید از خطوط قرمز نظام مقدس اسلامی عبور کند. باید از گذشته این مذاکرات درس عبرت بگیریم؛ البته خوشبختانه اعضای تیم مذاکره کننده ما افرادی شجاع و با ذکاوت هستند و در این رابطه جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: توصیه بنده به این عزیزان این است که توصیه‌های راهبردی و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند که عدم توجه به این توصیه‌ها هزینه‌های سنگینی برای نظام اسلامی خواهد داشت.

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تسلیت ۲۵ شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، گفت: شخصیت علمی آن حضرت برای همه آشکار بود و همه به مقام عظیم ایشان اعتراف کرده‌اند بطوری که انس بن مالک امام اهل تسنن در فضیلت و عظمت امام صادق می‌گوید: چشمی ندیده و گوشی نشنیده و به قلب بشر خطور نکرده مردی بافضیلت‌‏تر از جعفر بن محمد.

وی یادآور شد: همچنین ابوحنیفه امام و مؤسس مذهب حنفی اهل سنت می‌گوید «لولا السنتان لهلک النعمان» اگر آن دو سال درس در محضر امام صادق نبود، من هلاک شده بودم. روزی از او پرسیدند: فقیه‌ترین کسی را که می‌شناسی کیست؟ گفت: جعفر بن محمد.

امام جمعه شهر شهید چمران اضافه کرد: اگر مبارزات علمی و سیاسی امام صادق (ع) نبود و آن همه شاگرد تراز اول جهان اسلام را تربیت نمی‌کرد امروز چیزی از آثار و اندیشه‌های اسلام باقی نمانده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول