اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تجلیل از برگزیدگان رقابت بین‌المللی «کنز» با اعطای جایزه مصطفی(ع)/ نوبل جهان اسلام به چه کسانی اعطا شد؟

اختتامیه و آئین پایانی سومین دوره رقابت علمی کنز، همزمان با آخرین روز رویداد اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار و از منتخبان این دوره تقدیر شد.

تجلیل از برگزیدگان رقابت بین‌المللی «کنز» با اعطای جایزه مصطفی(ع)/ نوبل جهان اسلام به چه کسانی اعطا شد؟

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مسابقه علمی کنز، رقابتی علمی با هدف ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر علم برای مسائل پیش روی جوامع بشری است. این راه‌حل‌ها توسط دانشمندان جوان، دانشجویان و اساتید (زیر 45 سال) به صورت بین‌المللی و در سراسر کشورهای اسلامی، در ۶ حوزه علمی مختلف با آثاری مانند کتاب، مقاله، محصول و... ارائه می‌شود. در سومین دوره رقابت علمی کنز، بخش دیگری هم برای مشارکت افراد زیر ۳۰ سال تحت عنوان بخش آینده‌سازان اضافه شده بود.

 

اختتامیه و آئین پایانی سومین دوره رقابت علمی کنز، امروز جمعه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ و همزمان با آخرین روز رویداد اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار و از منتخبان این دوره تقدیر شد. برگزیدگان مسابقه کنز موفق به دریافت جایزه مصطفی (ص) از بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و جوایز نقدی می‌شوند.

 

برندگان سومین دوره رقابت علمی کنز

سومین دوره رقابت علمی کنز در ۶ حوزه علمی مختلف شامل «صنایع غذایی و کشاورزی»، «سلامت و تجهیزات پزشکی» «آب، انرژی و محیط زیست»، «برق، الکترونیک و رباتیک»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی» و «معدن و صنایع معدنی» برگزار شده بود و آثار دریافتی در هر حوزه داوری شدند.

در حوزه الکترونیک و رباتیک، «اعظم کرمی»، دانشیار دانشگاه باهنر کرمان با فناوری سامانه هوشمند عیب‌یابی خطوط انتقال نیرو برگزیده شد.

«ایمان صالح» پژوهشگر و دستیار آموزشی دانشگاه قطر با بررسی اثر فیتوکمیکال یک نوع گیاه برای جلوگیری از فاسدشدن میوه‌ها، برگزیده حوزه کشاورزی کشاورزی و صنایع غذایی اعلام شد.

همچنین برگزیده حوزه آب، انرژی و محیط زیست، «نورفائزه ابوقاسم»، دانشیار دانشگاه مالزی با ارائه فناوری دانه‌های هیدروژن نیو پلیمر سبز بود.

در حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات نیز «سیتی فوزیه توها» دانشیار دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی با طرح فناوری دستیار سفر برای افراد نابینا یا کم‌بینا برگزیده شد.

 

«سینا مظفری»، استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با طرح فناوری ساخت واکسن نانوذره ویروس کرونا برگزیده حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی انتخاب شد. 

«نادر عطایف»، پژوهشگر دانشگاه فنی کشور آذربایجان که روی طرح نانوماهواره‌های زمینی و درون‌مداری کار کرده بود نیز در بخش دانشمندان تا ۳۰ سال برگزیده و موفق به دریافت جایزه مصطفی (ص) شد.

در این مراسم سعید سهراب‌پور، رئیس سومین دوره مسابقه علمی کنز، جایزه مصطفی (ص) را نوبل کشورهای اسلامی نامید و در معرفی رویدادهای جایزه مصطفی (ص) اعلام کرد: رقابت علمی کنز، برنامه استپ و ستاره‌های آینده از برنامه‌های جنبی جایزه مصطفی (ص) هستند.

به این ترتیب، پرونده سومین دوره رقابت علمی کنز با تقدیر از برگزیدگان هر حوزه بسته شد. برندگان جایزه مصطفی (ص) در این دوره از مسابقه کنز، از ۴ کشور مالزی، قطر، آذربایجان و ایران بودند.

 

برنامه‌های جانبی جشنواره علمی کنز

برگزیدگان جایزه مصطفی (ع) در آخرین روز نمایشگاه اینوتکس به ارائه و معرفی طرح‌های خود برای علاقمندان پرداختند. در بخش‌هایی از برنامه ارائه‌های کنز، صاحبان ایده‌های خلاق با ارائه‌های ۶۰ ثانیه‌ای با موضوعات علمی مختلف، تحت عنوان ارائه آسانسوری ایستگاه کنز، ایده‌های خود را به رأی گذاشتند.

از دیگر برنامه‌های مرتبط با مسابقه کنز در اینوتکس، غرفه بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) بود که شرکت‌کنندگان رقابت کنز می‌توانستند با حضور در غرفه، دستاوردها و ایده‌های خود را با بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به اشتراک بگذارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول