اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

آیین‌نامه تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی تشریح شد

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: رویکرد ما در تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی کاملا تشویقی و حمایتی است.

آیین‌نامه تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی تشریح شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، علی باقر طاهری‌نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در حاشیه نخستین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در شیراز در پنل تخصص، به تشریح آیین‌نامه تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی پرداخت.

رئیس موسسه پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش عالی بیان کرد: رویکرد ما در تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی کاملا تشویقی و حمایتی است.

وی با تصریح بر اینکه تألیف و انتشار کتب دانشگاهی باید منطبق بر زیست بوم جمهوری اسلامی ایران به هدف از ارائه این آیین‌نامه اشاره و عنوان کرد: ارتقای سطح علمی و کیفی کتب دانشگاهی، امیدآفرینی در فراگیران و تقویت باورهای دینی، توجه به مؤلفه‌های هویت فرهنگ ایرانی اسلامی و ارتقای روحیه فراگیران و کمک به آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور از مهمترین اهدافی است که در این آیین‌نامه به تحقق آنها تأکید شده است.

رئیس موسسه پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش عالی همچنین با بیان اینکه این آیین‌نامه جنبه‌های مغفول را احیا و به بخش نیاز روز هم پاسخ خواهد داد، به مزایای انگیزشی نشر کتاب بر اساس آیین‌نامه تالیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: منبع اصلی با فرعی درس در سرفصل مصوب درس، اخذ امتیاز پژوهشی در آیین نامه ارتقا و پرداخت حق التحقیق به عنوان پژوهانه پیشینی از مهمترین این مزایاست.

طاهری‌نیا ضمن اشاره به شرایط پدیدآورنده بر اساس این آیین نامه، اظهار کرد: در فرایند تألیف دو کارگروه پیشنهاد شده یکی بخش تخصصی که ساز و کار انتشارات دانشگاه را دارد و دیگری بخش فرهنگی و تمدنی.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از بندهای آیین نامه به مواردی که باید مورد توجه قرار گیرند کد داده شده و بر مخاطب‌شناسی، مطابقت با سرفصل، جامعیت، روزآمدی و تقویت تفکر آینده نگر و سیستمی تاکید شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول