اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تأکید وزیر علوم به رؤسای دانشگاه درباره پاسخ به بخشنامه‌ها

وزیر علوم گفت: انتظار داریم که رؤسای دانشگاه‌ها نامه‌های ارسالی و بخشنامه‌های وزارت علوم را در اولین فرصت پاسخ دهند.

تأکید وزیر علوم به رؤسای دانشگاه درباره پاسخ به بخشنامه‌ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز پنج‌شنبه در آیین افتتاحیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که در محل مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) در حال برگزاری است، با بیان اینکه صداقت ویژگی جامعه دانشگاهی است، عنوان کرد: علم، نور است و در وجود هر کسی که بروز و ظهور پیدا کند حتما صدق و صفا در آن موج می‌زند.

* دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور پرچمدار است

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در کشور پرچمدار است دو استاد ممتاز دارد که یکی از آنها استاندار فارس است که موجب افتخار جامعه دانشگاهی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: برگزاری چنین مراسمی سخت است، چرا که باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا از محضر و وجود سرمایه‌های نمادین کشور به نحو شایسته بهره مند شویم و به همین دلیل که حدود چند ماه تلاش و برنامه ریزی شده است تا این اجلاس به بهترین نحو برگزار شود.

زلفی گل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتظار داریم که رؤسای دانشگاه‌ها نسبت به نامه های ارسالی و بخشنامه‌های وزارت علوم در اولین فرصت پاسخ دهند، گفت: برخی از این نامه‌ها مانند مباحث بودجه و اعتبار نیازمند ارسال اطلاعات دانشگاه‌ها به وزارت است و تأکید می‌کنم رؤسا در این خصوص به موقع عمل کنند.

زلفی گل گفت: پایه‌های تشویقی هیات علمی را یک سال قبل تصویب کردیم و فرصت داده شد تا رؤسای دانشگاه‌ها پرونده اساتید را ارسال و حکم آنها صادر شود تا افراد موثر و دانشمندان‌مان ببینند که فعالیت آنها مورد توجه و احترام وزارت علوم، دولت و نظام است و رؤسای دانشگاه‌ها در این موضوع نیز باید سریع تر اقدام کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: همچنین برای شش هزار اساتید جدید الاستخدام ۵ سال گذشته، استادان ممتاز و اساتید یک و دو درصد نیز به سختی در روزهای پایان سال پژوهانه در نظر گرفته شد و روسای دانشگاه‌ها نسبت به عملی شدن این طرح وزارت علوم در موسسه خود جدی باشند.

زلفی گل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز با نسلی مواجه هستیم که در کمترین زمان ممکن بیشترین تغییرات دنیا را مشاهده کرده‌اند، افزود: ما با نسلی رو به رو هستیم که تغییر اقلیم فرهنگی زیادی را به چشم دیده است و در دنیای متفاوتی نسبت به گذشته زیست می‌کند و لذا زبان جدیدی را یرای ارتباط نیاز دارد.

وی تصریح کرد: متناسب با تغییرات دنیا وجامعه خودمان و آمدن فناوری های نو طبیعی است که باید تغییراتی در شیوه آموزش و پژوهش، تعامل با دانشجو و ارائه خدمات ایجاد کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: شاید در گذشته این میزان از تغییرات چند قرن به طول می‌انجامید اما در حال حاضر نسل جدید تغییرات زیادی را تجربه می کند و اگر ما خود را با تغییرات تطبیق ندهیم حتما در برنامه ریزی شکست خواهیم کرد و لذا باید خودمان را با این نسل منطبق و برنامه ریزی‌ها را تغییر دهیم.

زلفی‌گل که معتقد است دانش جدید با خود فرهنگ جدید می‌آورد و دانشگاه نیز فرهنگ جدید ایجاد می‌کند، تاکید کرد: ما باید مدیریت آفرینش حاصل از دانش را به دست بگیریم وگرنه از رده خارج می‌شویم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول