اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حرکت اربعین مردمی است و باید مردمی بماند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: فراهم کردن تسهیلات با اداره کردن همایش متفاوت است؛ باز هم تاکید می‌کنم که اربعین مردمی است و باید مردمی هم بماند.

حرکت اربعین مردمی است و باید مردمی بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در نخستین نشست ستاد اربعین استان در سال‌جاری، اظهار کرد: جلسات ستاد اربعین اداری نیستند.

وی ادامه داد: رویکرد ما خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) است و قصد ما انجام یک مأموریت اداری صرف نیست.

جان‌نثاری با تاکید بر اجرای مباحث فرهنگی و تبیینی در همایش اربعین، عنوان کرد: اصل حرکت اربعین، امری فرهنگی است و هیچ کاری از این بالاتر نیست که شیعه را به واسطه اربعین حسینی به دنیا معرفی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: مگر می‌شود خورشید را نادیده گرفت؛ همایش اربعین در دنیا همانند خورشید می‌درخشد، به همین دلیل دشمن برای بی‌اثر کردن این حرکت عظیم معنوی شبانه روز در تلاش است.

وی بیان کرد: هر فردی که برای این همایش یک قدم بردارد؛ کاری فرهنگی انجام داده اما هدف ما غنا بخشیدن به این فعالیت عظیم است.

جان‌نثاری با تأکید بر اینکه بایستی اربعین مردمی اداره شود، گفت: نباید کاری انجام دهیم که این همایش باشکوه از ید اجرایی مردم خارج شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: به این منظور همه امکانات نظام و دولت در این راه قرار بگیرد اما مهندسی با مردم باشد و دولت صرفاً تسهیلگری کند.

وی ادامه داد: فراهم کردن تسهیلات با اداره کردن همایش متفاوت است؛ باز هم تاکید می‌کنم که اربعین مردمی است و باید مردمی هم بماند.

جان‌نثاری گفت: برای پیشبرد امور، ظرف دو ماه آینده، تعریفی از یک موکبِ در تراز انقلاب و مردم، توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تنظیم و شاخص‌های برتر شناسایی، احصا و به نشست ارائه شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به ایجاد نظم در امور همایش اربعین، اظهار کرد: هر اقدام در این خصوص با ستاد اربعین استانی هماهنگ شود تا برای پیشبرد امور همه انرژی استان در کار قرار بگیرد.

وی در خصوص ارائه گزارش عملکرد گمرک استان در اربعین حسینی سال گذشته، عنوان کرد: براساس ضرورت‌ها می‌توانیم تجربیات و خواسته‌های عملیاتی گمرک را به سطح ملی پیشنهاد کنیم تا برای رفع مشکلات تصمیم‌گیری شود.

جان‌نثاری گفت: در خصوص گرامیداشت همایش عظیم و معنوی اربعین، برنامه‌های شاخصی در جامعه در نظر گرفته و در طول سال اجرایی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: اینگونه گفتمان اربعین در جامعه جاری و ساری خواهد ماند؛ عملی که دشمن به صورت صددرصد با آن مخالف است.

وی خاطرنشان کرد: اعزام پزشک، داوطلبان پزشکی، دارو و … نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا با کم‌ترین مشکل نسبت به سال گذشته مواجه شویم.

جان‌نثاری عنوان کرد: در راستای غنابخشی فرهنگی، تعدادی روحانی اثرگذار نیز شناسایی و به موکب‌داران معرفی شوند تا در موکب فعالیت فرهنگی و تبیینی داشته باشند.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول