اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ بابت رفتار نامناسب جنسی ۵ میلیون دلار جریمه شد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پرونده رفتار نامناسب جنسی با یک خبرنگار در اواسط دهه ۱۹۹۰ به پرداخت ۵ میلیون دلار محکوم شد.

ترامپ بابت رفتار نامناسب جنسی ۵ میلیون دلار جریمه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاهی در نیویورک امروز سه‌شنبه حکم کرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۱۹۹۶ از «جین کارول»، روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی سوءاستفاده جنسی کرده است. 

این حکم که امروز در یک دادگاه فدرال در شهر نیویورک صادر شد ۵ میلیون دلار بابت خسارت به شاکی پرونده خانم کارول اعطا می‌کند. قضات البته ادعاهای کارول درباره اینکه ترامپ به او تجاوز کرده را رد کردند اما ترامپ را بابت رفتار سوءجنسی با او دچار مسئولیت قانونی شناختند. 

ترامپ که در این جلسه دادگاه حضور نداشت پیش از این اتهامات مطروحه در این پرونده را رد کرده و گفته حتی کارول را نمی‌شناسد. 

کارول در این پرونده دونالد ترامپ را به حمله جنسی به خودش در فروشگاهی در شهر نیویورک در اواسط دهه ۱۹۹۰ متهم کرده بود.

روزنامه نیویورک‌تایمز، شبکه خبری سی‌ان‌ان و سایر بنگاه‌های خبررسانی آمریکا گزارش داده‌اند که به دلیل اینکه دعوی اقامه شده از نوع دعوی مدنی بوده هیچ پیامد کیفری در انتظار دونالد ترامپ نیست. 

با این حال، کارشناسان می‌گویند این حکم ضربه‌ای دیگر به دونالد ترامپ است که در حال آماده شدن برای ورود به کارزار رقابت برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ است. 

«استیون چئونگ»، سخنگوی ترامپ ساعاتی قبل‌تر در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکا گفته بود ترامپ درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

این به معنای آن است که دونالد ترامپ تا زمان اتمام رسیدگی به تقاضای تجدیدنظر، ملزم به پرداخت ۵ میلیون دلار به عنوان غرامت به شاکی پرونده نخواهد بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته ترامپ هرگز در جلسات دادگاه مربوط به این پرونده که از سه هفته پیش آغاز شده شرکت نکرده و دعوت دادگاه برای ادای شهادت را نیز رد کرده است. 

«جو تاکوپینا»، وکیل دونالد ترامپ در جلسه دادگاه در روز دوشنبه خطاب به قضات گفت که ادعاهای کارول قابل باور نیستند. 

او مدعی شد کارول داستان تجاوز ترامپ را به منظور پرفروش شدن کتاب خاطراتش ساخته و آن را منتشر کرده است. 

این روزنامه‌نگار آمریکایی نخستین بار ادعای تجاوز ترامپ را در کتاب خاطراتش که سال ۲۰۱۹ به چاپ رسید مطرح کرد. 

وبگاه شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز نوشته حدود ۲۴ زن دونالد ترامپ را به ارتکاب رفتارهای نامناسب جنسی متهم کرده‌اند، با وجود این، پرونده کارول نخستین پرونده در این خصوص بود که در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت. 

رفتارهای نامتعارف دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری موجب داغ شدن بازار ادعاهای مختلف درباره او به طرق مختلف از جمله از طریق انتشار کتب خاطرات توسط شخصیت‌های معروف شد. 

کارول که ۷۹ سال سن دارد در جلسه دادگاه گفت که در فروشگاه «برگدوف گودمن» که در نزدیکی برج ترامپ قرار دارد با ترامپ ملاقات کرده است. او مدعی شده ترامپ در رختکن این فروشگاه به او حمله کرده است. 

دونالد ترامپ در نخستین واکنش بعد از صدور حکم جدید آن را «شرم‌آور» توصیف کرد و گفت که درخواست تجدید نظر خواهد کرد. 

او در شبکه اجتماعی «تروث‌سوشال» نوشت: «من هیچ نمی‌دانم این زن کیست. این حکم، شرم‌آور است.»

یک سخنگوی ترامپ هم مسئله را به رقابت‌های انتخاباتی ربط داد. او در بیانیه‌ای گفت: «اشتباه نکنید. کل این پرونده برای هدف قرار دادن رئیس‌جمهور ترامپ است چون او الان شانس اول برای انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده است. برای این پرونده درخواست تجدیدنظر خواهد شد و ما در نهایت برنده خواهیم شد.»

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول