اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استان قزوین در جایگاه ۲۹ جدول توزیع اعتبارات عمرانی کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: استان قزوین ۱.۶ درصد جمعیت کل کشور و ۱ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و در جدول توزیع اعتبارات عمرانی در جایگاه ۲۹ قرار دارد.

استان قزوین در جایگاه ۲۹ جدول توزیع اعتبارات عمرانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وکیلی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بودجه عمرانی استان قزوین در سال ۱۴۰۱، ۸۴۱ میلیارد تومان تعیین و مصوب شده بود این در حالی است که بودجه عمرانی تعیین شده در سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۹/۶ درصدی همراه بوده و این عدد به ۱۳۱۳ میلیارد تومان می رسد.

وی افزود: استان قزوین ۱.۶ درصد جمعیت کل کشور و ۱ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و در جدول توزیع اعتبارات عمرانی در جایگاه ۲۹ قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین ادامه داد: استان قزوین در موضوع سهم اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه ای جایگاه ۲۹ کشور و بعد از استان های چهارمحال بختیاری و سمنان را در اختیار دارد و می طلبد مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر مدیران ارشد استانی نسبت به تغییر این جایگاه در جدول توزیع اعتبارات اهتمام ویژه تری داشته باشند.

وکیلی اضافه کرد: میزان تخصیص بودجه عمرانی استان قزوین در سال گذشته، ۸۵/۲ درصد بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۳ درصدی داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین به ۱۹۷ مورد می رسد و از این تعداد برای ۱۴۱ مصوبه اعتبار و بودجه تعیین و تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین در رشد اعتبارات هزینه ای مصوب در سال ۱۴۰۲، رتبه دوم کشور را با ۴۳/۵ درصد به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در پایان تاکید کرد: سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین ۵ هزار میلیارد تومان بوده که تا به امروز ۶۰ درصد این اعتبارات به استان تخصیص داده شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول