اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سازمان بهداشت جهانی: وضعیت اضطراری کرونا به پایان رسیده است

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که کووید-19 دیگر وضعیت اورژانسی بهداشتی برای جهان نیست.

سازمان بهداشت جهانی: وضعیت اضطراری کرونا به پایان رسیده است

به گزارش گروه علم و پیشرفت فارس به نقل از واشنگتن پست، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ارزیابی خود از همه‌گیری کروناویروس را کاهش داد و گفت که این بیماری دیگر به عنوان یک وضعیت اضطراری جهانی واجد شرایط نیست. اعلام وضعیت اضططراری کرونا برای اولین بار در بهمن ماه 3سال پیش اعلام شد، زمانی که بیماری حتی به عنوان کووید-19 نامگذاری نشده بود.

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، گفت:«با افزایش واکسیناسیون و مصونیت جمعیت در برابر عفونت بیش از یک سال است که بیماری همه گیر در روند نزولی بوده است. او گفت که این به اکثر کشورها اجازه داده به زندگی عادی بازگردند، به این معنی که بدترین بخش بیماری همه گیر به پایان رسیده است.»

آدهانوم گفت که در سال گذشته، این سازمان و کارشناسان کمیته اضطراری آن در حال تجزیه و تحلیل داده‌های بیماری برای تصمیم‌گیری زمان مناسب برای کاهش سطح هشدار آن هستند و کارشناسان به تدروس توصیه کردند که کووید-19 دیگر واجد شرایط اضطراری جهانی نیست و او این توصیه را پذیرفته است.

طبقه بندی یک تهدید بهداشتی به عنوان یک وضعیت اضطراری جهانی به منظور هشدار به مقامات سیاسی است که یک رویداد فوق العاده وجود دارد که می تواند تهدید بهداشتی برای سایر کشورها باشد و برای مهار آن نیاز به واکنشی هماهنگ است. اعلامیه های اضطراری سازمان بهداشت معمولاً به عنوان یک سیگنال اضطراری بین المللی برای کشورهایی که به کمک نیاز دارند استفاده می شود. آنها همچنین می توانند کشورها را تشویق کنند که اقدامات ویژه ای برای مبارزه با بیماری ها یا آزاد کردن بودجه اضافی ارائه کنند.

اگرچه آدهانوم ، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت که وضعیت اضطراری ویروس کرونا به پایان رسیده، اما هشدار داد که ویروس در جهان باقی مانده است و همچنان هر هفته هزاران نفر از ابتلای به آن می میرند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: خطر بروز انواع جدیدی که باعث افزایش موارد جدید و مرگ و میر می شوند، باقی می ماند. معنی این خبر این است که زمان آن فرا رسیده است که کشورها از حالت اضطراری به مدیریت کووید-19 در کنار سایر بیماری‌های عفونی بپردازند.

آژانس سازمان ملل خاطرنشان کرد: در ماه آوریل(فروردین-اردیبهشت)، نزدیک به 3 میلیون مورد و بیش از 17000 مرگ گزارش شده است که در آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه شاهد افزایش این موارد بوده ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول