اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

پایان کنفرانس حمل‌ونقل و ترانزیت در «عشق آباد» با امضای 26 سند همکاری

کنفرانس بین‌المللی «کریدورهای حمل‌ونقل و ترانزیتی بین‌المللی؛ پیوستگی و توسعه 2023» در عشق آباد ترکمنستان به پایان رسید.

پایان کنفرانس حمل‌ونقل و ترانزیت در «عشق آباد» با امضای 26 سند همکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کنفرانس بین‌المللی با نام راهروهای حمل و نقل و ترانزیتی بین‌المللی، پیوستگی و توسعه» که در عشق آباد چند روز قبل آغاز شده بود، به پایان رسید.

در چارچوب این کنفرانس با هدف تقویت همکاری‌های موجود و برقراری روابط با شرکت‌های جدید حدود 100 نشست دوجانبه برگزار و 26 قرارداد امضا شد.

شرکت‌کنندگان در جلسات عمومی این کنفرانس چالش‌های جدید پیش‌روی بخش حمل و نقل و لجستیک کشورهای جهان و همچنین چشم‌انداز تعمیق روابط سودمند دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این زمینه، بر موضوعات مرتبط با هاب‌هایی ترانزیتی چندوجهی کشورها، تحول بازار خدمات حمل و نقل و لجستیک در شرایط دیجیتالی شدن حوزه اقتصاد، نقش همکاری بخش دولتی و خصوصی و سایر زمینه‌ها تاکید شد.

در حاشیه این کنفرانس گفت‌وگوهایی با موضوع «حمل و نقل به عنوان عاملی در اقتصاد پایدار، صلح و ثبات – دیدگاه جوانان»، میزگردهایی با نام «مسیر چندوجهی آسیای مرکزی، قفقاز جنوبی و آناتولی» (CASCA+)، «ایجاد سیستم لجستیکی مدرن و ساده‌سازی روند حمل و نقل بین کشورهای آسیای مرکزی و کره جنوبی» و همچنین دومین جلسه کمیسیون حمل و نقل جاده‌ای «ترکمنستان – رومانی» برگزار شدند.

هدف از این کنفرانس، افزایش سطح آگاهی در مورد فرصت‌های جدید در زمینه حمل و نقل بین‌المللی و شناسایی زمینه‌های اولویت‌دار برای ایجاد مشارکت ‌های بلندمدت به شمار می‌رود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول