اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نماینده رهبری: اسناد بالادستی آموزش و پرورش به‌روزرسانی شود/ دولت؛ مسؤول رفع مشکل معیشت معلمان

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش باید متناسب با نیازهای جامعه به‌روزرسانی شوند.

نماینده رهبری: اسناد بالادستی آموزش و پرورش به‌روزرسانی شود/ دولت؛ مسؤول رفع مشکل معیشت معلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دیدار با شماری از فرهنگیان سمنان اظهار کرد: تعلیم و تربیت دو پایه اصلی نظام آموزش و پرورش است که امور مربوط به آن باید به صورت کارشناسی دنبال شود.

مطیعی با بیان اینکه مسیر علم و دانش اگر با نیازسنجی همراه باشد، قطعاً به حل مسائل کشور منتهی می‌شود، افزود: یکی از مشکلات امروز استان سمنان، کمبود نیروی کار به دلیل ناکافی بودن مهارت‌آموزی در دوران تحصیل است.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که کار و فعالیت در جامعه به یک افتخار بزرگ تبدیل شود.

امام‌ جمعه سمنان زمینه‌سازی برای به‌کارگیری افراد در حوزه تحصیلی و تخصصی خودشان را یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای کار و فعالیت مؤثر دانست و گفت: اینکه فردی کار را افتخار بداند و علاقه‌مند به فعالیت در حوزه تخصصی خود باشد، بسیار مغتنم و ارزشمند است.

اسناد بالادستی آموزش و پرورش به‌روزرسانی شوند

مطیعی با یادآوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان سراسر کشور اظهار کرد: طرح‌ها و اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش باید متناسب با نیازهای جامعه به‌روزرسانی شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان افزود: مطالعه و بررسی دقیق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در این دیدار راهگشای نظام آموزش و پرورش کشور است.

مطیعی با اشاره به جایگاه علم و دانش در اسلام گفت: امام راحل (ره) فرمودند «معلمی شغل انبیاست» و بالاتر از آن بر اساس آیات قرآن کریم، نخستین معلم عالم، خداوند متعال است.

وی، نقش معلمان در تربیت انسان‌ها را بی‌بدیل دانست و گفت: هر چند قرآن کریم اعجاز علمی محسوب می‌شود اما بالاتر از آن، کتابی برای تربیت و تعالی بشر است.

وظیفه دولت برای حل مشکلات رفاهی و معیشتی معلمان

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با تأکید بر وظیفه دولت برای حل مشکلات رفاهی و معیشتی معلمان گفت: آحاد جامعه به این نکته توجه داشته باشند که شأن و جایگاه معلمان نه به خاطر مسائل مالی و مادی، بلکه به دلیل جایگاه والای علم و دانش است.

مطیعی با اشاره به جنبه پرورشی و معنوی معلمان در تربیت دانش‌آموزان اظهار کرد: خداوند متعال تمام مؤمنان را بالا می‌برد، اما به آن گروه از مؤمنان که مرتبه علمی دارند رتبه و درجه عطا می‌فرماید.

وی خودسازی را یکی از عوامل اصلی اثرگذاری در اجتماع دانست و افزود: تزکیه و خودسازی، مهم‌ترین عامل تأثیرگذاری بر دیگران از جمله دانش‌آموزان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر نقش دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم خاطرنشان کرد: امیدواریم جایگاه دانشگاه فرهنگیان استان سمنان بیش از گذشته ارتقا یابد تا شاهد تربیت معلمانی برجسته، مؤمن و انقلابی در این دانشگاه باشیم.

لزوم ارتقای مهارت‌های مدیریتی

عادل خالقی‌ثمرین، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز چابک‌سازی اداری، ارتقای مهارت‌های مدیریتی و افزایش دانش کارکنان را محور برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان آمادگی خود را برای اجرای طرح‌های جدید به عنوان استان پیشگام اعلام کرده است.

وی با اشاره به لزوم مهارت‌آموزی دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر طرح «هر دانش‌آموز، یک مهارت» در مدارس استان سمنان در دست اقدام و پیگیری است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول