اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 62 درصدی تجارت خارجی روسیه در امتداد کریدور شمال-جنوب

معاون شرکت راه‌آهن روسیه گفت: در 3 ماه اول سال جاری میلادی حجم حمل و نقل کالا از روسیه به ترکمنستان 73 درصد و ترافیک ترانزیتی از طریق این کشور 3.5 برابر افزایش یافته است.

افزایش 62 درصدی تجارت خارجی روسیه در امتداد کریدور شمال-جنوب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سرگئی پاول‌اف» معاون راه آهن روسیه گفت: توسعه مشارکت قوی، بلند مدت و پایدار با همتایان ترکمن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی این سخنان را در کنفرانس بین المللی کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی که در عشق آباد برگزار شد، اعلام کرد و توسعه حمل و نقل در امتداد شاخه شرقی کریدور «شمال – جنوب»، پروژه‌های زیرساختی،  فعالیت در حوزه منابع انسانی و تحول دیجیتالی این صنعت را از جمله مسیرهای همکاری مشترک دو طرف خواند.

پاول‌اف به عنوان نمونه به پروژه آزمایشی برای نوسازی کارخانه تعمیر واگن در «قیزیلاورات» اشاره کرد و گفت: حل این مشکل امکان افزایش چندین برابری ظرفیت این کارخانه و رساندن آن به سطح مدرن را فراهم می‌کند.

به گفته وی، راه آهن روسیه همچنین پروژه‌های متعددی را برای برق رسانی، توسعه قطار سریع السیر مسافربری منطقه‌ای، خودکارسازی کلیه فرآیندهای تجاری و دیجیتالی کردن راه آهن ترکمنستان پیشنهاد می‌کند.

معاون راه آهن روسیه ضمن صحبت در مورد کریدورها گفت: حمل و نقل تجارت خارجی روسیه در امتداد کریدور شمال-جنوب طی سال گذشته 62 درصد و در 3 ماهه اول سال جاری 70 درصد افزایش یافته است.

به گفته پاول‌اف، در 3 ماهه اول سال جاری نیز افزایش ثابت 73 درصدی حمل و نقل کالا از روسیه به ترکمنستان و همچنین رشد 3.5 برابری ترافیک ترانزیتی از طریق این کشور (ترکمنستان) ثبت شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول