اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی مشارکت راهبردی ترکمنستان و روسیه در «عشق آباد»

سرپرست وزارت امور خارجه ترکمنستان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه روسیه موضوع مشارکت راهبردی بین دو کشور را بررسی کردند.

بررسی مشارکت راهبردی ترکمنستان و روسیه در «عشق آباد»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «وفا حاجی‌اف»، سرپرست وزارت امور خارجه ترکمنستان و «میخائل گالوزین» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو گردند.

در این دیدار موضوعات مهم همکاری‌های سیاسی و دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف ضمن صحبت در مورد مشارکت راهبردی بین ترکمنستان و روسیه به ماهیت سیستماتیک و منظم تماس‌ها در سطوح بالا و عالی اشاره کردند که به گسترش بیشتر همکاری‌های دو کشور انگیزه می‌بخشد.

در جریان این دیدار بر نقش همکاری‌های بین‌پارلمانی به عنوان زمینه مهم مشارکت پرثمر ترکمنستان و روسیه تاکید ویژه و به تعامل در قالب «آسیای مرکزی – روسیه» به عنوان یک مسیر جدید جداگانه همکاری اشاره شد.

طرفین ضمن صحبت در مورد توسعه روزافزون همکاری‌‌های تجاری و اقتصادی به فعالیت‌های موثر کمسیون بین ‌دولتی ترکمنستان و روسیه برای همکاری‌های اقتصادی اشاره کرد.

در چارچوب سفر گالوزین به ترکمنستان همچنین رایزنی‌های سیاسی نهادهای دیپلکاتیک دو کشور در زمینه مسائل امنیت منطقه‌ای برگزار شد.

در جریان این مذاکرات دو طرف مسائل مهم همکاری دو کشور در زمینه امنیت را که یکی از مولفه‌های مهم فعالیت‌های مشترک ترکمنستان و روسیه است، را بررسی کردند.

در این راستا، بر تعامل مثمر ثمر در امور مربوط به تضمین امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید شد و در مورد اوضاع در منطقه تبادل نظر سازنده صورت گرفت.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول