اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جایگاه آموزش و پرورش در مسیر ارتقای سلامت جامعه ویژه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه اگر بخواهیم در سلامت و تندرستی جامعه قدم برداریم باید پایه‌های این موضوع از آموزش و پرورش آغاز شود، گفت: مسیر تندرستی، سلامت، شادابی و کامیابی کل جامعه از مسیر توجه به بهداشت و سلامت جسم در آموزش و پرورش عبور می‌کند و باید توجه لازم را در این حوزه داشته باشیم.

جایگاه آموزش و پرورش در مسیر ارتقای سلامت جامعه ویژه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همایش گرامیداشت هفته سلامت و تجلیل از مراقبان سلامت مدارس، پیشکسوتان، فعالان و دانش‌آموزان و همکاران مقام‌آور جشنواره‌های استانی و ملی امروز با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد.

علی اسماعیلی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم به شعار هفته سلامت با عنوان «سلامت برای همه» اشاره کرد و اظهار داشت: همانطور که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان وظیفه اصلی ما است، موضوع بهداشت و سلامت دانش‌آموزان هم در زیر مجموعه این وظیفه قرار دارد، بنابراین باید تلاش مضاعفی کنیم که آن طور که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی است در قبال نسل آینده وظایف خود را به خوبی ایفا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به وجه اشتراکی که بین هفته سلامت و هفته معلم است اشاره کرد و بیان داشت: گرامیداشت همزمان این دو هفته می‌تواند نقطه عطفی باشد برای کسانی که دغدغه سلامت افراد جامعه را دارند.

وی به دیداری که اخیرا فرهنگیان کشور با مقام معظم رهبری داشتند اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در این دیدار جایگاه آموزش و پرورش و نیز تعلیم تربیت را بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کردند و تاکید داشتند که آموزش و پرورش این قدرت را دارد که آینده یک جامعه را رقم بزند.

اسماعیلی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر ما ۲۵ سل پیش به فکر مدارس و تعلیم و تربیت بودیم، شاید نتیجه بسیار بهتری می‌گرفتیم، گفت: رهبری در این دیدار تاکید داشتند که ما باید نتایج انجام همه فعالیت‌ها را باید در درون مدرسه ببینیم، چرا که برگزاری خیلی از برنامه‌ها زمانی می‌تواند جایگاه اصلی خودش را داشته باشد که نمود عینی آن در مدرسه رقم بخورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خطاب به مربیان، سفیران، مراقبان سلامت و بهداشت، گفت: اگر بخواهیم در سلامت و تندرستی جامعه قدم برداریم باید پایه‌های این موضوع از آموزش و پرورش آغاز شود.

وی عنوان کرد: ما اگر بخواهیم اقدامات عملی را در مسیر حفظ سلامت برای دانش آموزان تبیین کنیم، یقینا در آینده‌ای نه چندان دور جامعه‌ای بیش از پیش سالم خواهیم داشت.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به دوران کرونا نیز اشاره کرد و گفت: اگر دوران تلخ اپیدمی کرونا را به یاد بیارویم بیشتر به این موضوع اذعان خواهیم داشت که نبود سلامت در بین افراد جامعه چه پیامد‌های منفی به بار خواهد آورد، بنابراین اگر قرار است برای تندرستی و سلامت جامعه خودمان در حوزه سلامت تلاش کنیم باید از امروز برنامه ریزی‌ها را تقویت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت و بهداشت دانش‌آموزان، دست یاری به سوی دستگاه‌های متولی و نهاد‌های که می‌توانند کمک کنند دراز کرده‌ایم، افزود: ما در راستای مسیر زندگی سلامت و تعامل درست با محیط زیست آمادگی همکاری با همه دستگاه‌ها ذی‌ربط در اجرای برنامه‌ها را داریم تا بتوانیم وظیفه‌ای که در مسیر سلامت و تندرستی جامعه را بر عهده داریم به نحو احسن انجام دهیم.

وی اضافه کرد: اگر برنامه‌های بهداشتی در مدارس و آموزش و پرورش اجرا می‌شود به این معنا است که ما می‌توانیم از این طریق بهداشت همه جامعه را تضمین کنیم.

 اسماعیلی در ادامه به توزیع رایگان شیر و همین طور تغذیه رایگان در سال‌های اخیر در مدارس اشاره کرد و گفت: در این راستا خواستار یک نگاه پایه‌ای‌تر، دقیق‌تر و عمیق‌تر نسبت به این حوزه داشته باشیم و امیدوارم با تمهیداتی که دولت می‌اندیشد، عنایت دولت نسبت به این موضوع معطوف شود.

وی در پایان ادامه داد: بنابراین مسیر تندرستی، سلامت، شادابی و کامیابی کل جامعه از مسیر توجه به بهداشت و سلامت جسم در آموزش و پرورش عبور می‌کند و باید توجه لازم را در این حوزه داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در قالب طرح ارتقای سلامت نوجوانان یک هزار و ۶۰۰  پک بهداشتی در بین دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی توزیع شده است، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که اگر هر گونه ارتقای سلامتی در بین دانش‌آموزان و جامعه صورت بگیرد باید آن را به صورت یک معقوله اجتماعی قلمداد کنیم، چرا که در این صورت است که افراد جامعه درگیر موضوعات شده و وظایف خودشان را به خوبی ایفا خواهند کرد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول