اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تاکی میخوای برنده جایزه‌ای بشی که حسابتو خالی میکنه!

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: شهروندی که به تماس تلفنی برنده شدن جایزه اعتماد کرده و مورد کلاهبرداری واقع شده بود با اقدام سریع پلیس فتا به حق خود رسید.

تاکی میخوای برنده جایزه‌ای بشی که حسابتو خالی میکنه!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن محمودی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان در حوالی ساعت ۲ شب در تعطیلات طی  چند روز گذشته اعلام داشت از حساب بانکی وی برداشت غیرمجاز به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال صورت گرفته است، از این‌رو از پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی تصریح کرد:در راستای رسیدگی به موضوع مطروحه توسط شهروند بزه دیده و احقاق حق وی بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

محمودی افزود: در بررسی های اولیه مشخص گردید شهروند مالباخته با تماس تلفنی مواجه میگردد که در آن فردی ادعا می‌کند که شما برنده جایزه در یکی از جشنواره ها شده اید و برای دریافت جایزه باید اقدامات لازم را انجام دهید.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی پرونده با اعتماد به فرد تماس گیرنده و به بهانه اینکه واقعا برنده جایزه شده است در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فرد کلاهبردار ارتباط گرفته و با ارائه یکسری اطلاعات بلافاصله مبالغ 330 و 120 میلیون ریال طی دو مرحله از حساب وی برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

وی عنوان داشت:در ادامه روند رسیدگی به موضوع این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا بابررسی های فنی و تخصصی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

محمودی متذکر شد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های دقیق همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا استان مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

وی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: افرادی که از حساب بانکی آن‌ها به هردلیلی برداشت اینترنتی غیرمجاز صورت می‌گیرد بلافاصله و به صورت آنی و در هر ساعت از شبانه‌روزی به پلیس فتا استان واقع در خیابان صائب تبریزی جنب اداره گذرنامه مراجعه و نسبت به انجام اقدامات مربوطه اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی تصریح  کرد: بر روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند. 

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول