اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هشدار در خصوص فریب شهروندان با عنوان فالگیری و دعانویسی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: کاربران به تبلیغات فالگیری و دعانویسی در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکرده و فریب کلاهبرداران سایبری را نخورند.

هشدار در خصوص فریب شهروندان با عنوان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن محمودی  اظهار کرد: طی پایش به‌عمل آمده پیرامون فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی توسط کارشناسان این پلیس مشاهد گردید فردی با راه‌اندازی صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فالگیری و رمالی می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی ابعاد موضوع و با اقدامات فنی مشخص شد متهم با درج تصاویر فالگیری، رمالی و دعانویسی اقدام به تبلیغ گسترده و انجام این کار را در شبکه‌های اجتماعی نموده و با انجام این کار قصد رسیدن به اهداف مجرمانه خود را داشت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی فرد رمال به پلیس فتا احضار شد و پس از تکمیل تحقیقات پیرامون موضوع وی به همراه پرونده و مستندات جهت پاسخگویی به قانون به دادسرا معرفی گردید. 

محمودی هشدار داد: مجرمان سایبری در صورتی که بخواهند اقدام به تبلیغ و ایجاد کانال و گروه‌های غیرقانونی کنند و یا سعی در سوء استفاده از اعتقادات مردم نمایند پلیس فتا به شدت با این افراد در چهار چوب قانون برخورد خواهد کرد.

این مقام مسؤول به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران سایبری با ترفندهای متفاوت و با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و با عنوان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند پس هموطنان توصیه‌های پلیسی را جدی بگیرند تا در دام این گونه افراد گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی از عموم مردم خواست، در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول