اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اجرای بیش از 17 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در راستای نهضت ملی مهارت‌آموزی بیش 17 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در سال جاری اجرا می‌شود.

اجرای بیش از 17 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در خوزستان

شهرام ملایی‌هزاروندی مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تدوین برنامه آموزشی سال 1402 اظهار کرد: مبنای تحقق شعار مهارت تورم و رشد تولید مهارت‌آموزی، افزایش بهره‌وری و ایجاد ظرفیت‌های اشتغال است.

وی بیان کرد: در برنامه سال 1402 پیش بینی شده است که 17 میلیون و 35 هزار و 658 نفر ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به شاغلان، کارجویان و متقاضیان مهارت آموزی ارائه شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: این میزان تعهد آموزشی 5 میلیون و 976 هزار و 523 نفرساعت در بخش دولتی و 11 میلیون و 59 هزار و 135 نفرساعت آن در بخش آمورشگاه‌های آزاد برای 19 گروه هدف اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه امسال در چارچوب نهضت ملی مهارت آموزی و در راستای ارتقای وزن مهارت، توانمندسازی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی انسانی توانمند تدوین شده است.

ملایی‌هزاروندی عنوان کرد: حرفه‌های آموزشی براساس نیازسنجی آموزشی صورت گرفته تا زمینه کارآفرینی و اشتغال مولد و پایدار برای کارجویان شهری و روستایی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی همچنین ارتقاء مهارت شاغلان فراهم شود که نقش به‌سزایی در کاهش نرخ بیکاری استان خواهد داشت.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: 38 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و یک هزار و 80 آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با رویکرد صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر، آموزش جوانان جویای کار فاقد مهارت در مراکز آموزشی مختلفی از جمله مراکز ثابت، شعب شهری، روستایی، زندان، پادگان، صنایع و دانشگاه‌ها با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر و گسترش چتر مهارتی فعالیت می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول