اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سیلاب به ۱۵۰ هکتار باغ پسته و ۸۰ درصد راه‌های روستایی رفسنجان خسارت وارد کرد

فرماندار رفسنجان با اشاره به بارندگی‌های شدید شامگاه گذشته گفت: بر اثر شدت بارش‌ها سیل به ۵ منزل و ۱۵۰ هکتار باغ کشاورزی پسته در منطقه نوق رفسنجان و نیز ۸۰ درصد راه‌های روستایی و عشایری بخش کشکوئیه خسارت وارد کرد.

سیلاب به ۱۵۰ هکتار باغ پسته و ۸۰ درصد راه‌های روستایی رفسنجان خسارت وارد کرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین رضایی امروز اظهار داشت: شامگاه جمعه وقوع بارندگی‌ها به‌صورت باران و تگرگ در مناطق نوق و کشکوئیه رفسنجان به ۵ منزل مسکونی در حسین آباد نوق خسارت وارد کرد که به حصار دو منزل خسارت جزئی وارد شد و ۳ منزل دیگر که قدیمی بودند دچار آبگرفتگی شدند.

 وی افزود: با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارزیابی خسارت و کارشناسی‌ها انجام شده و قرار است با کمک دولت و بخش خصوصی این خانه‌ها بازسازی شوند که البته تا بازسازی این خانه‌ها، خانوارها با کمک هلال‌احمر و شورای اسلامی حسین آباد اسکان داده می‌شوند.

 رضایی همچنین به خسارت وارد شده به بخش کشاورزی نوق هم اشاره و بیان کرد: ۱۵۰ هکتار از باغ‌های کشاورزی پسته این منطقه به وسیله سیلاب تهدید شدند و نیاز است گل و لای‌ها از زمین‌ها خارج شوند که هزینه‌بر است.

 وی همچنین گفت: قسمتی از خط انتقال برق منطقه هم دچار خسارت و اختلال شد که با کمک اداره برق این مشکل برطرف شد.

 فرماندار رفسنجان به سیل کشکوئیه در زمان یا شده هم اشاره کرد و گفت: در این منطقه بیش از ۷۰ کیلومتر راه روستایی و عشایری وجود دارد که با طغیان رودخانه راویز ۸۰ درصد آن که بیش از ۵۰ کیلومتر می‌شود تخریب شد و با کمک اداره راهداری و تأمین دستگاه‌ها و ماشین آلات راهداری این راه‌ها به‌زودی بازگشایی و تردد در آنها جریان خواهد گرفت.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول