اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ثبت آزمایشگاه کشت بافت گیاهی به عنوان شرکت دانش‌بنیان

مدیرکل تعاونی روستایی استان همدان با از ثبت آزمایشگاه تخصصی کشت بافت گیاهی به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان به خاطر منحصر به فرد بودن آن و فعالیت بر اساس داده‌های علمی و تحقیقاتی خبر داد.

ثبت آزمایشگاه کشت بافت گیاهی به عنوان شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مسعود اکبری بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰۰ تعاونی روستایی با ۷۰ تعاونی تولید و چند اتحادیه در سطح استان خدمت ارائه می‌دهند اظهار کرد: مجموعه گسترده‌ای از امکانات چون سردخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و... در اختیار تعاونی‌ها قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه مزرعه تا سفره نیز با هدف قطع واسطه‌گری با ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را در سطح استان در دست انجام داریم.

مدیرکل تعاون روستایی همدان با اشاره به اینکه تعاونی روستایی و تولید خیلی از پروژه‌های جهاد کشاورزی را بر عهده گرفته‌اند گفت: آزمایشگاه کشت بافت گیاهی وابسته به اتحادیه تعاونی تولید همدان است و یکی از فعالیت‌های آن تولید نهال‌های بافتی و نهال‌های پیوندی به ویژه گردو است.

وی یاداور شد: با توجه به اینکه پایه اول تولید نهال و سازگارسازی نهال از لحاظ صفات و عاری بودن از بیماری از اهداف تعاونی روستایی و سازمان جهاد کشاورزی است این آزمایشگاه در سطح استان با اشتغالزایی برای پنج نفر مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم راه‌اندازی شده است.

اکبری گفت: اولین محصولات با عنوان گیاهان هسته‌دار به گلخانه‌های سازگارسازی در شهرستان تویسرکان منتقل شده که امیدواریم بتوانیم امسال و سال آینده بخش عمده‌ای از بازار نهال‌های تولیدی از کشت بافت کشور را به دست بگیریم.

وی تاکید کرد: این آزمایشگاه به عنوان یک نهاد دانش‌بنیان برای اولین بار در تعاونی روستایی کشور ثبت شده که دلیل این انتخاب منحصر به فرد بودن و فعالیت آن براساس داده‌های علمی و تحقیقاتی عنوان شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول