اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

زاکانی:سهم‌۳۰ درصدی تهران از حمل و نقل عمومی کافی نیست

شهردار تهران گفت:سهم حمل و نقل عمومی در شهر تهران حدود 30 درصد است که به هیچ عنوان کافی نیست.

زاکانی:سهم‌۳۰ درصدی تهران از حمل و نقل عمومی کافی نیست

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،علیرضا زاکانی در آیین افتتاح ایستگاه مترو علامه جعفری ضمن اشاره به جایگاه شوراها عنوان کرد:به اعتقاد من باید بررسی مجدد انجام شود تا ظرفیت عظیم شوراها در زمینه های مختلف و مهم تر از همه مدیریت شهری را شاهد باشیم و این مهم می تواند ظرفیت خدمتگزاری به مردم را بالا ببرد و رضایتمندی مردم را افزایش دهد.

زاکانی گفت:اگر دشمن به دنبال ناامیدی و یأس افکنی در بین مردم است شهرداری میتواند این نیرنگ های دشمن را ناکارآمد کند و امید و شادی و شعف را به ارمغان بیاورد و دولت ها باید قدر و ارزش شهرداری را بدانند تا به مردم خدمت رسانی بهتری صورت گیرد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد:امسال شورای شهر تهران اهتمام جدی برای توسعه حمل و نقل عمومی رقم زد چرا که امروز بیشتر مسافرت های درون شهری با خودروی شخصی صورت می گیرد به خصوص بعد از کرونا ۷۰ درصد حمل و نقل با خودروی شخصی انجام میشود که منجر به ترافیک،آلودگی هوا و آلودگی صوتی خواهد شد و  فرصت های مردم را نیز از بین می برد.

زاکانی گفت:30 درصد حمل و نقل که با وسایل حمل و نقل عمومی انجام می شود برای شهر کافی نیست و به همین منظور شورای شهر اهتمام جدی براین موضوع داشت .

وی ادامه داد: با تحرک جدی که در حوزه مترو صورت گرفته است تمام تلاش بر این است که دو برابر سال گذشته افتتاح تونل عبوری مترو را داشته باشیم در حالی که امسال باید ۲۲ کیلومتر افتتاح کنیم و ۱۳ ایستگاه مترو را به بهره برداری برسانیم و همچنین ما امسال باید بتوانیم خط ۹ و ۱۰ مترو را راه اندازی و شروع کنیم و تکلیف دو خط ۸ و ۱۱ را مشخص کنیم.

 زاکانی در پایان خاطر نشان کرد:خط ۴ یکی از خط های مطلوب ماست که ۵ کیلومتر در شمال آن و ۱۱ کیلومتر در منتهی الیه شرقی خط ۴ ساخته نشده بود که به لطف خداوند بخش شمال عملیاتی شد و با افتتاح این ایستگاه این مهم به سرانجام رسید تابا ۱۴۰۰ میلیارد سرمایه گذاری، این مسیر را هموار کنیم تا مردم غرب تهران بتوانند از خدمت مطلوب تری بهره ببرند این افتتاح ها می تواند زمینه ساز رشد شعار ما می توانیم باشد تا در تمام زمینه ها این شعار را محقق کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول