اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش نرخ دستمزد کارگران مطابق تورم نیست

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه افزایش نرخ دستمزد کارگران مطابق تورم اعلام شده نبوده است گفت: این یعنی عدم رعایت قانون کار از همین رو باید تجدید نظر صورت گیرد.

افزایش نرخ دستمزد کارگران مطابق تورم  نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، چنگیز اصلانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد:  بزرگترین دغدغه نیروی کار معیشت و مسکن است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم از سوی بانک مرکزی ۴۶/۶ درصد اعلام شد و دستمزد کارگران در سال جاری ۲۷ درصد افزایش داشته است افزود: این یعنی عدم رعایت قانون کار از همین رو باید تجدید نظر صورت گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه کارگران در تمام عرصه‌ها لبیک گفتند و در میدان خدمت به کشور حضور داشتند یادآور شد: علاوه بر دستمزد کارگران، قراردادهای سفیدامضا نیز از معضلات این قشر زحمتکش است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ میلیون نیروی کار در کشور و ۱۳۰ هزار نفر در استان از قراردادهای سفیدامضا رنج می‌برند و این به این معناست که نیروی کار امنیت شغلی ندارد.

اصلانی با بیان اینکه قراردادهای سفیدامضا بزرگترین معضل توسعه صنعت ایران به شمار می‌رود متذکر شد: این موصوع از موانع بزرگ مسیر رشد تولید تلقی می‌شود بنابراین باید بازنگری در این بخش در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه عدم اجرای قانون کار به خصوص در حوزه مسکن یکی از موارد اعتراضی کارگران است تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان استان و دستگاه‌های متولی با رصد و سرکشی از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های نیروی کار آشنا و درصدد رفع این معضلات برآیند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: خانه کارگر همدان سال گذشته ۴ هزار و ۷۲۳ نفر عضوگیری کرده که این میزان در مجموع ۴۴ هزار فعال است همچنین یک‌هزار و ۹۷۶ عضو توسط خانه کارگر آموزش دیده‌اند که یک‌هزار و ۲۰۷ نفر مدرک گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده توسط خانه کارگر گفت: استراحتگاه‌هایی در شهرهای اردبیل، شیراز، قشم، اصفهان و تبریز با ۸۰ درصد تخفیف برای رفاه حال کارگران در نظر گرفته شده که اعضای فعال می‌تواند با خانواده از این امکان بهره‌مند شوند.

اصلانی با تاکید بر اینکه مراکز تفریحی داخل استان نیز با ۲۰ درصد تخفیف به اعضا خدمات ارائه می‌دهند اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی در این مرکز به صورت رایگان و در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول