اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صرفه‌جویی 30 میلیون دلاری ارز با تولید 5 محصول دانش‌بنیان در شهرکرد

رییس هیئت مدیره این کارخانه شیرخشک پگاه شهرکرد گفت: تولید ۵ محصول دانش‌بنیان در کارخانه شیرخشک شهرکرد بیش از ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.

صرفه‌جویی 30 میلیون دلاری ارز با تولید 5 محصول دانش‌بنیان در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل روابط عمومی صمت چهارمحال و بختیاری میثم اعتدال‌پور گفت: شیرخشک پایه نوزاد یکی از این محصولات دانش‌بنیان است که از ورود ۶ هزار تن شیرخشک پایه به کشور جلوگیری می‌کند و ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد.

رییس هیئت مدیره کارخانه شیرخشک پگاه شهرکرد افزود: شیرخشک پی‌کی‌یو مخصوص نوزادان با نوعی بیماری آنزیمی، از دیگر محصولات تولید شده در این کارخانه است و می‌تواند نیاز ۴ هزار نوزاد با بیماری پی‌کی‌یو را تامین کند.

وی با اشاره به تولید شیرخشک‌ ای‌آر برای نوزادان با رفلکس معده بیان کرد: از مجموع ۴۵۰ هزار قوطی شیر خشک‌ ای‌آر، ۱۵۰ هزار قوطی در این کارخانه تولید می‌شود.

اعتدال‌پور تصریح کرد: شیرخشک ال‌اف مخصوص نوزادانی که سیستم گوارشی آن‌ها تحمل لاکتوز ندارد و شیر خشک گلد از محصولات مغذی برای نوزادان از دیگر محصولات دانش‌بنیان این کارخانه است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول