اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رونمایی از ۵ طرح دانش‌بنیان در کارخانه شیر خشک پگاه با حضور وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با رونمایی از ۵ طرح دانش‌بنیان با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در کارخانه شیرخشک پگاه صادرات غیرنفتی افزایش می‌یابد و بسیاری از مشکلات داخلی حل می‌شود.

رونمایی از ۵ طرح دانش‌بنیان در کارخانه شیر خشک پگاه با حضور وزیر کار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید صولت مرتضوی عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه شیرخشک پگاه گفت: برای جلوگیری از مهاجرت و ایجاد مهاجرت معکوس باید بستر امرار معاش با اشتغال پایدار در استان فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: استان چهارمحال و بختیاری بستر خوبی را داراست و با وجود راه‌های ارتباطی، جغرافیای خوب و اقلیم مناسب ظرفیت سکونت بیش از ۴ میلیون نفر بدون وجود یک بیکار را دارد.

وی با بیان اینکه خدمات زیربنایی در چهارمحال و بختیاری گسترده است، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در استان رقم خورده است اما نیاز به پیگیری مرحله به مرحله مدیران استانی در سطح ملی دارد تا از مهاجرت جوانان به مناطق دیگر جلوگیری شود.

مرتضوی بیان کرد: در حال حاضر با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کارخانه شیر خشک پگاه ظرفیت اسمی تولید شیر ۵۰۰ تن در روز افزایش می‌یابد و تعداد فراوانی فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی دامپروری ۵ هزار راسی در این مجموعه آغاز شده است، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی بسیاری از واحدهای تولیدی تامین مواد اولیه است و این واحد دامپروری می‌تواند نیاز اولیه تعدادی از کارخانجات را تامین کند.

مرتضوی اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی سردخانه زیر صفر هزار تنی با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تن در شرکت پگاه آغاز شده که می‌تواند این محصولات را به سایر نقاط کشور و کشورهای همسایه ارسال کند و وابستگی به واردات را به شدت کاهش دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با رونمایی از ۵ طرح دانش‌بنیان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در این کارخانه صادرات غیرنفتی افزایش می‌یابد و بسیاری از مشکلات داخلی حل می‌شود.

وی افزود: خط تولید کره در سردخانه هزار تنی، خط کیسه‌گیری ۲۵ کیلویی با قابلیت تزریق گاز ویژه محصولات صادراتی، خط تولید بطری ویژه مصرف نوزادان و فرآوری تصفیه و پالایش روغن برخی از این طرح‌ها هستند.

توزیع عادلانه امکانات باید در چهارمحال و بختیاری محقق شود

غلامعلی حیدری نیز در ادامه با اشاره به اینکه ۴۶۰ کارشناس برای دانش‌بنیان شدن این طرح‌ها تلاش کردند، گفت: توسعه زیرساختی و توزیع عادلانه امکانات باید در چهارمحال و بختیاری محقق شود تا رتبه بیکاری در استان کاهش یابد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های درمانی در استان کم است و تجهیزات درمانگاه‌ها نیاز به بروزرسانی دارد.

وی تصریح کرد: سرانه ورزشی چهارمحال و بختیاری علی‌رغم وجود ورزشکاران خوب پایین است لذا ضروری است بستر و زیرساخت‌های ورزشی استان افزایش یابد.

حیدری بیان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت می‌تواند به تحول در اشتغال خرد و خانگی کمک کند که لازم است نسبت به آن اهتمام ویژه ورزید.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول