اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بهره‌برداری از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی در خراسان‌شمالی طی ۲ ماه آینده

استاندار خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان آماده بهره برداری است که تا ۲ ماه آینده افتتاح خواهد شد.

بهره‌برداری از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی در خراسان‌شمالی طی ۲ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان آماده بهره برداری است که تا ۲ ماه آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در مجموع ۲۴ هزار و ۲۶ نفر از خراسان شمالی واجد شرایط ثبت نام در طرح ملی مسکن بودند.

استاندار خراسان شمالی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۸ هزار و ۶۶۰ واحد استان در دست ساخت است که با توجه عملکرد در هر شهرستان پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: از جمله در شهرستان اسفراین هزار و ۱۰۰ واحد مسکن آماده بهره برداری است که پروژه ساریگل این شهرستان نیز با ۱۸۸ واحد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن در استان تلاش شده است تا در تمامی شهرستان ها الحاق به محدوده ها با سرعت بیشتری انجام شود و زمین های مدنظر آماده ساخت باشد.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از ویژگی هایی که در مسکن ملی در دستور کار قرار گرفت، اعطای زمین بدون معارض به صورت ویلایی برای متقاضیان خودمالکی است که این امر در شهرستان های گرمه، جاجرم و بخشی از اسفراین انجام شده است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه افزود: این استان در حوزه نهضت ملی مسکن جزو ۱۰ استان برتر است که در تلاشیم با همکاری دستگاه های متولی این رتبه ارتقا یابد.

گفتنی است بیش از ۱۳ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان فعال است که ۶ هزار و ۲۸ واحد از این تعداد دارای قرارداد مشارکتی، سه هزار و ۷۹۳ واحد دارای پروانه ساختمانی و اتمام فونداسیون، یک‌هزار و ۴۰۱ واحد اتمام اسکلت و سقف و ۱۰۸ واحد نیز در مرحله اتمام سفت کاری است.

در خراسان شمالی ۸۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول