اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رتبه دهم خراسان‌شمالی در طرح نهضت ملی/ بانک‌ها عامل کندی سرعت ساخت مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: عدم پرداخت تسهیلات نهضت ملی به متقاضیان توسط بانک‌ها، یکی از دلایلی است که رتبه خراسان‌شمالی را از رتبه ششم به رتبه دهم سیر نزولی داشته است.

رتبه دهم خراسان‌شمالی در طرح نهضت ملی/ بانک‌ها عامل کندی سرعت ساخت مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام انعقاد قرارداد ۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان، اظهار کرد: براساس آخرین رتبه بندی طرح نهضت ملی مسکن که هفته گذشته توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت متبوع انجام شد، خراسان‌شمالی در کلیه شاخص‌ها به‌صورت کلی رتبه دهم کشور را داراست.

وی گفت: عدم پرداخت تسهیلات نهضت ملی به متقاضیان توسط بانک‌ها، یکی از دلایلی است که رتبه خراسان‌شمالی را از رتبه ششم به رتبه دهم سیر نزولی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی افزود: بانک مسکن تنها بانکی است که بیش از تعهد خود یعنی ۲.۵ برابر، تسهیلات پرداخت کرده است.

وی بیان داشت: براساس قانون طرح جهش تولید مسکن که توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ گردید، بانک‌ها مکلفند تا ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به طور سالانه در حوزه مسکن و ساختمان پرداخت کنند، در حالی که بررسی آمار و ارقام تسهیلات پرداختی به این حوزه گواهی عملکردی دیگر است.

دبیر شورای مسکن خراسان‌شمالی تصریح کرد: تاکنون ۷ هزار و ۲۰۴ واحد مسکونی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن به مرحله اخذ تسهیلات بانکی رسیده است و این نیاز است تا بانک‌ها همت کنند و طبق قانون، تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند تا مشکل مردم در بخش مسکن حل شود.

گفتنی است، در این جلسه تصمیمات لازم برای اصلاح قیمت یک هزار و ۱۲۰ واحدی پروژه برکت فرهنگیان اتخاذ شد.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول