اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شروع ماموریت به سمت اقمار یخی مشتری/در جستجوی امکان حیات

ماموریت جدید فضانوردان برای تحقیق از سه قمر یخی مشتری با امکان پشتیبانی از حیات آغاز شد.

شروع ماموریت به سمت اقمار یخی مشتری/در جستجوی امکان حیات

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، به زودی یک فضاپیمای جدید از مشتری به عنوان بزرگترین سیاره منظومه شمسی و سه قمر آن بازدید خواهد کرد. محققان معتقدند که این قمرها می‌توانند اقیانوس‌های پنهانی در زیر پوسته‌های یخی خود داشته و بهترین گزینه برای یافتن حیات در خارج از زمین باشند.

کاوشگر قمرهای یخی مشتری (جویس) متعلق به آژانس فضایی اروپا، در روز جمعه طی سفری هشت ساله به این غول گازی پرتاب شد.

هنگامی که جویس به آنجا رسید، 3 سال و نیم به دور مشتری و سه قمر یخی آن کالیستو، گانیمد و اروپا خواهد چرخید. جویس می‌تواند تعیین کند که آیا این اقمار اقیانوس‌هایی در زیر پوسته‌های یخی خود دارند یا خیر و آیا این توده‌های آبی قابل سکونت هستند یا خیر.

جویس همچنین از مجموعه 10 ابزار خود برای کشف برخی از بزرگترین اسرار اطراف مشتری، مانند چگونگی شکل گیری غول گازی و روش هایی که محیط متخاصم آن بر ماه هایش تأثیر می‌گذارد، استفاده خواهد کرد.

این فضاپیما سعی خواهد کرد در اواخر سال 2034 وارد مداری به دور گانیمد شود و تا زمانیکه سوختش تمام نشده نزدیک به یک سال دور این ماه می چرخد. قمر اروپا به ویژه برای دانشمندانی که به دنبال نشانه‌هایی از حیات در خارج از زمین هستند جذاب است.

لوازم الکترونیکی حساس جویس برای محافظت در برابر تشعشع در سرب محصور شده است. فضاپیمای 14هزار پوندی همچنین با پتوهای حرارتی پیچیده شده است (دمای نزدیک مشتری در حدود منفی 380 درجه فارنهایت است).

در اواخر سال آینده، ناسا یک فضاپیمای با حفاظ بیشتر را به مشتری خواهد فرستاد، مدارگرد اروپا کلیپر با موشک اسپیس ایکس پرتاب خواهد شد. این دو فضاپیما با هم متحد می شوند تا قمراروپای مشتری را مورد مطالعه قرار دهند.

ناسا مدت‌هاست بر اکتشاف مشتری متمرکز شده، که با پروازهای دهه 1970 توسط پایونیرها و سپس وویجرها آغاز شد. فضاپیمای جونو ناسا نیز به تازگی پنجاهمین مدار خود را از سال پرتابش در 2016 ثبت کرده است.

اگر جویس تأیید کند که اقیانوس‌های زیراقمار برای زندگی گذشته یا حال مفید هستند، گام بعدی ارسال مته‌هایی برای نفوذ به پوسته‌های یخی و شاید حتی یک زیردریایی خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول