اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری بیش از 6 هزار نفرروز کارگاه‌ آموزشی منابع طبیعی در سمنان

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برگزاری بیش از 6 هزار نفرروز کارگاه‌های آموزشی، ترویجی ویژه مجریان و بهره‌برداران منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در سال گذشته خبر داد.

برگزاری بیش از 6 هزار نفرروز کارگاه‌ آموزشی منابع طبیعی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا رهایی، رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 6 هزار نفر روز کارگاه‌های آموزشی، ترویجی ویژه مجریان و بهره‌برداران منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سال 1401 برگزار شد.

وی اضافه کرد: امروز در دنیا بسیاری از عوامل انسانی در کنار عوامل طبیعی و اقلیم سبب تخریب عرصه‌های منابع طبیعی شده‌اند.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: دستیابی به مدیریت پایدار این منابع از طریق نقش‌آفرینی و مشارکت تمامی دست‌اندرکاران ازجمله بخش‌های دولتی و غیردولتی و سایر دستگاه‌ها و از همه مهم‌تر مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی، همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد، دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی، دامداران و عشایر به‌خصوص در پیشگیری و جلوگیری از تخریب اراضی مرتعی و قطع درختان جنگلی و تاغ‌زارهای دست‌کاشت امکان‌پذیر است.

رهایی گفت: در این مورد نقش آموزش مجریان و بهره‌برداران می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد و سبب ارتقای سطح دانش و آگاهی آنها از قوانین و مقررات در خصوص حفظ و حراست و بهره‌برداری اصولی و پایدار از عرصه‌های منابع طبیعی شود.

وی ادامه داد: به همین منظور اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با برنامه‌ریزی قبلی و بر اساس وظایف ذاتی خود نسبت به برگزاری 120 دوره و 6 هزار نفرروز کارگاه آموزشی ترویجی اقدام کرد.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: این دوره‌ها شامل آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی، جلوگیری از قطع و قاچاق چوب تاغ در اراضی بیابانی، اهمیت مراتع و نقش آن در اقتصاد دامداران و بهره‌برداران، احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی، آموزش پیشگیری و اطفای حریق، آبخیزداری و آبخوانداری و ... است.

رهایی عنوان کرد: این دوره‌ها به‌صورت حضوری، چهره به چهره و غیرحضوری با اهداف مشخص در شهرستان‌های استان سمنان برگزار شد تا بتواند گامی مهم در جهت بالا بردن سطح دانش و آگاهی مجریان و بهره‌برداران به‌منظور حفظ و حراست و بهره‌برداری اصولی و پایدار از عرصه‌های منابع طبیعی بردارد.

وی گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستایی و عشایری، جوامع محلی، دامداران و مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی از عواملی مهمی هستند که می‌توانند با اطلاع‌رسانی به‌موقع و با کمک منابع طبیعی و آبخیزداری نقش به‌سزایی در کاهش تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی داشته باشند.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اهمیت بحث آموزش و ترویج و نقش آن در جلوگیری از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی گفت: این اداره کل در سال گذشته با دهیاران و شوراهای اسلامی 75 روستا تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

رهایی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها منجر به افزایش میزان مشارکت روستائیان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی و عشایری و سایر جوامع محلی شده است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول