اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

از شایعه تا واقعیت| ماجرای پیدا شدن گنج در شهر الوند چه بود؟

در هفته های اخیر مطلبی تحت عنوان پیدا شدن گنج در یک ساختمان نیمه کاره واقع در چهارراه خرمشهر شهر الوند(معروف به سه راه مدرسه) در سطح گسترده ای مطرح و نقل شده که خبرنگار فارس به پیگیری آن پرداخته است.

از شایعه تا واقعیت| ماجرای پیدا شدن گنج در شهر الوند چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، شهر الوند با جمعیتی بالغ بر ۸٠ هزار نفر و به عنوان مرکز شهرستان البرز در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی شهر قزوین قرار دارد.

طی هفته های گذشته مطلبی تحت عنوان "پیدا شدن گنج در یک ساختمان نیمه کاره واقع در چهارراه خرمشهر شهر الوند(معروف به سه راه مدرسه)" در سطح گسترده ای مطرح و توقف روند تکمیل ساختمان مذکور نیز به آن گره زده شده است.

خبرنگار فارس این موضوع را از شهرداری الوند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین جویا شد.

مالک «مجوز گودبرداری» نداشت، شهرداری الوند پروژه را متوقف کرد

امیر حسین پور سرپرست شهرداری الوند در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به دلایل توقف احداث این ساختمان، اظهار کرد: مالک ساختمان واقع در چهارراه خرمشهر در سنوات گذشته بدون اخذ مجوز و هماهنگی های لازم از شهرداری الوند، به صورت غیرمجاز اقدام به گودبرداری کرده بود که این موضوع به دلیل احتمال وقوع حوادث و ضرورت پیشگیری از آن، توسط شهرداری پیگیری و دستور توقف پروژه مذکور صادر شد.

وی افزود: پرونده این ملک در مراجع ذی صلاح در حال بررسی است و تا زمانی که تاییدیه ها و مجوزات لازم به شهرداری الوند ارائه نشود، مالک اجازه اجرای هیچگونه عملیات عمرانی نخواهد داشت.

پاسخ اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس اعلام کرد موضوع کشف اشیای تاریخی در ساختمان واقع در چهارراه خرمشهر الوند صحت ندارد و مطلب عنوان شده صرفا شایعه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول