اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیل جمعیت در روز جهانی قدس در بغداد+تصاویر

دهها هزار نفر از مردم عراق امروز در پایتخت این کشور در مراسم روز جهانی قدس حضور یافتند.

سیل جمعیت در روز جهانی قدس در بغداد+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دهها هزار نفر از اهالی بغداد امروز (جمعه) به مناسبت روز جهانی قدس در خیابان فلسطین این شهر تجمع کرده و در حمایت از مسجدالاقصی شعار دادند.

به نوشته رسانه‌های عراقی، از صبح امروز به تدریج جمعیت در حال ورود به این خیابان بود. مراسمی که برای اولین بار «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در آن به سخنرانی پرداخت.

علاوه بر بغداد شهرهای دیگر عراق از جمله دیالی و ذی‌قار و بصره نیز تظاهرات روز جهانی قدس برپا شد.

در این مراسم علاوه بر «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی، «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش نجباء و «خالد الملا» رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق نیز به سخنرانی پرداختند.

اکرم الکعبی گفت که مقاومت عراق خواهان حذف نقش‌آفرینی آمریکا در عراق و دخالت‌های سفیر واشنگتن در بغداد است.

او با اینکه سفارت آمریکا در بغداد یک مقر نظامی است، تأکید کرد که سفیر آمریکا از داخل این مقر نظامی دست به اقدامات مخرب می‌زند.

«خالد الملا» رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق نیز گفت: «امام خامنه‌ای از مسأله فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌کند و همه امکانات را در این مسیر قرار داده است. شهید قاسم سلیمانی انتفاضه سنگ در الاقصی را به موشک تبدیل کرد».

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در سخنانی گفت که اگر مبارزه هزار سال نیز به طول انجامد، مردم فلسطین و مقاومت به نبرد با رژیم اشغالگر ادامه خواهد داد.

او با ذکر یاد و نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهد المهندس، گفت که این دو شهید بزرگوار حافظ عراق بودند.

زیاد النخاله افزود: «امام خمینی با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، الهام بخش بود. در این روز بار دیگر برای جهاد مبارزه در راه آزادسازی قدس و فلسطین تجدید عهد کرده و بر لزوم وحدت امت اسلامی تأکید می‌کنیم».

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، پیش از این مراسم به مناسبت روز جهانی قدس با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر و «عبداللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق در بغداد دیدار کرده بود.

 

 

 

 

 

 

 

در حال تکمیل...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول