اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

اسماعیلی: نمایشگاه قرآن جلوه‌ای از حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: هر تحول مثبتی بخواهد در جامعه رخ دهد نیاز به پیشتازی بانوان دارد. نمایشگاه قرآن را می‌توان جلوه‌ای از پیشتازی بانوان سرافراز سرزمین‌‌مان در حوزه فعالیت‌های قرآنی دانست.

اسماعیلی: نمایشگاه قرآن جلوه‌ای از حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با خبرنگار توانا به گفت‌وگو پرداخت.

بانوان همیشه در تحولات مثبت اجتماعی پیشتاز بودند

اسماعیلی با اشاره به نقش پررنگ بانوان در جامعه گفت: هر تحول مثبتی بخواهد در جامعه رخ دهد نیاز به پیشتازی بانوان دارد. انقلاب اسلامی و مقاومت ما در هشت سال دفاع مقدس حاصل پیشتازی بانوان بوده است. هر موفقیتی هم در جامعه و نهضت اسلامی امام راحل (ره) بدست آمده با همراهی و پیشتازی بانوان بوده است. امیدواریم در دوره انتقال به جامعه اسلامی، که تمرینی است برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، مثل سایر ادوار، این پیشتازی با بانوان سرافراز سرزمین ما باشد.

او با قرآئت آیه ۲۱ سوره حدید گفت: خانم‌ها همیشه در کارخیر جلوتر از آقایان بوده‌اند.

حضور بانوان از سراسر دنیا در نمایشگاه قرآن

اسماعیلی با اشاره به حضور بانوان در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: قرآن مایه وحدت و تقریب همه مسلمین است. الحمدالله این اتفاق باعث شده بانوان از سراسر دنیا به صورت اعتدالی در این جلسه حاضر باشند و فعالیت‌های هم‌افزایی بین خودشان تعریف کنند. هر چقدر نشست‌ها و گفت‌وگوها بین بانوان بیشتر شود زمینه فعالیت‌های فرهنگی حول قرآن عزیز بیشتر فراهم می‌شود.

نمایشگاه قرآن جلوه‌ای از پیشتازی بانوان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به حضور پررنگ بانوان در نمایشگاه قرآن تأکید کرد: خانم‌ها در سال‌های اخیر در حوزه فعالیت‌های قرآنی درخشیدند. ما حتی روستاهایی داریم که چند صد نفر بانوی حافظ قرآن دارد. این از معجزات انقلاب اسلامی است. قبل از انقلاب شاید فقط درصد بسیار اندکی از بانوان سواد خواندن و نوشتن داشتند. به برکت انقلاب اسلامی و معجزه‌ای که امام راحل (ره) ایجاد کرد، امروز فقط در صف حاملان قرآن میلیون‌ها خانم پیشتاز حضور دارند. این نمایشگاه را نیز می‌توان جلوه‌ای از پیشتازی بانوان سرافراز سرزمین‌‌مان در حوزه فعالیت‌های قرآنی دانست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول