اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی دانش بنیان/ حضور 30 مجموعه مردمی خلاق در نمایشگاه قرآن

مدیر بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی نمایشگاه قرآن گفت: ۳۰ مجموعه مردمی دانش بنیان و خلاق که از معاونت علمی گواهی‌نامه گرفته‌اند، امسال در نمایشگاه قرآن حضور دارند.

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی دانش بنیان/ حضور 30 مجموعه مردمی خلاق در نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا یاسر ساجدی مدیر بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تقویت اکو سیستم نوآوری و خلاقیت دانش بنیان در حوزه فعالیت‌های قرآنی را هدف مهمی عنوان کرد و گفت: ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی ظرفیتی در بحث خلاقیت و دانش بنیان داریم، در واقع مجموعه قرآنی که دانش بنیان یا خلاق باشد در نمایشگاه حضور دارد.

وی درباره هدف گردآوری مجموعه‌های قرآنی دانش بنیان افزود: هدف ارائه خدمت، آشنایی با مجموعه‌ها و هم‌افزایی باهم است، برای مثال یک مجموعه تولید محتوا انجام دهد، دیگری در حوزه آموزشی فعال باشد و مجموعه بعدی توزیع کننده باشد و این گونه برای تقویت اکوسیستم به هم کمک کنند.

مدیر بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی از فعالیت حدود ۳۰ مجموعه مردمی دانش بنیان و خلاق، که از معاونت علمی رئیس جمهور گواهی‌نامه گرفته‌اند خبر داد و گفت: کار ما برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی در بخش دانش‌بنیان است، هرشب در این غرفه کارگاه توانمندسازی برای فعالان قرآنی خلاق داریم، یعنی مخاطب ما مخاطب عام نیست بلکه مخاطبی است که در بحث نوآوری و خلاقیت دانش بنیانی فعالیت می‌کند.

ساجدی به آموزش مجموعه‌های مردمی دانش بنیان توسط اساتید مجرب اشاره کرد و افزود: هرشب رویداد ایده‌شو داریم، تیم‌های مختلف از استان‌های مختلف در اینجا حضور پیدا کرده و از نمایشگاه بازدید می‌کنند، بعد در این غرفه ایده‌هایی که به نظرشان می‌رسد در ۷ یا ۸ بند یا محور، با محوریت تحول در نمایشگاه قرآن با موضوع مردمی‌تر، کم هزینه‌تر و پررنگ‌تر کردن نقش دستگاه‌های دولتی ایده‌پردازی می‌کنند.

مدیر بخش نوآوری و دانش بنیان قرآنی درباره فرایند رویداد ایده شو گفت: موسسات قرآنی استان‌های مختلف و فعالان قرآنی این کار را انجام می‌دهند و توسط تیم داوری این ایده‌ها بررسی و نفرات برتر مشخص می‌شود، همچنین ایده‌ها اگر قابلیت اجرا داشته باشد، سال بعد در نمایشگاه به آنها فضا می‌دهیم و آنها را حمایت می‌کنیم.

وی رویداد طلوع برکت با همکاری جهاد دانشگاهی را مدل رویدادهای استارتاپی عنوان کرد و افزود: افراد در سامانه ای‌وند ثبت‌نام کرده‌اند و در روزهای ۱۹ و ۲۰ فروردین تیم‌سازی می‌کنند و در اینجا کار مرتورینگ انجام می‌شود. در روز اول تیم‌ها با محوریت تحول در نمایشگاه، ابتدا یک ایده توسط هر گروه داده و با کمک منتورها ایده پخته می‌شود. در روز دوم ایده‌ها ارائه و به برترین‌ها جایزه اهدا می‌شود.

ساجدی درباره دیگر فعالیت بخش دانش بنیان یعنی جایزه نوآوری طاها گفت: با همکاری سازمان تبلیغات، حدود ۱ الی ۲ ماه پیش فراخوانی داده شده و افراد در حوزه محصول، ایده یا طرح با محوریت فعالیت‌های قرآن و عترت در آن شرکت کردند که حدود ۵۱۴ نفر در این رویداد حضور داشتند. تعدادی به فینال راه یافتند و فینال در نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی تشریح کرد: به افراد برگزیده در بخش طاها جوایزی اهدا و آنها و طرحشان به عنوان صنایع خلاق به نوآوری تبدیل می‌شوند، همچنین جایزه فیروزه و لوح تقدیر با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنان اعطا می‌شود.

ساجدی از فعالیت غرفه دیگر به نام تکنولوژی‌های آینده و نقش آنان در فعالیت‌های قرآنی خبر داد و افزود: ما در این بخش سعی کردیم تکنولوژی‌های به روز مثل هوش مصنوعی، وی آر، اِی آر و متاورس را معرفی کنیم و بگوییم چه تأثیری می‌تواند در آینده فعالیت‌های قرآنی بگذارد.

وی در پایان به هم‌گام بودن فعالیت‌های قرآنی با تکنولوژی اشاره کرد و گفت: سعی می‌کنیم که افرادی مثل مسئولان و فعالان قرآنی موثر، که در این حوزه هستند و به فکر فرو می‌روند را در ذهن‌شان جرقه‌ای ایجاد کنیم تا از تکنولوژی در این حوزه عقب نمانند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول