اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صیادان گیلانی تورشان را از آب بیرون کشیدند

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به پایان فصل صید ماهیان استخوانی در گیلان گفت: پس از حدود ۶ ماه تلاش صیادان در دریای خزر فصل صید ماهی در گیلان پایان یافت.

صیادان گیلانی تورشان را از آب بیرون کشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کوروش خلیلی مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه در این فصل از صید ۲ هزار و ۴۰۰ تن ماهی صید شد، اظهار کرد: با تلاش چهار هزار و ۵۰۰ صیاد در قالب ۴۶ شرکت صید و صیادی شاهد افزایش  ۶۹ درصدی صید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

به گفته مدیرکل شیلات گیلان، شیلات استان و صیادان برای فصل بعدی حدود ۱۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر رها می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به رهاسازی ماهی سفید مولد در بزرگترین استخر تکثیر طبیعی با حضور اتحادیه تعاونی های پره و جمعی از مدیران و کارشناسان شیلاتی بیان کرد: در گام نحست ۱۵۰ قطعه ماهیان سفید مولد نر و ماده در این استخر رها سازی شده و به تدریج در روزهای آتی، میزان آنها به یک هزار قطعه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۰۰ قطعه ماهی سفید مولد دیگر در استخر بالادست رها سازی می‌شود، افزود: تولید حاصل از تکثیر طبیعی این تعداد ماهی سفید به تالاب بین‌المللی انزلی و منطقه غرب گیلان اختصاص می‌یابد.

مدیر کل شیلات گیلان از برنامه ریزی جهت تولید و رهاسازی ۲۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی به‌صورت طبیعی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تعامل مطلوب پره‌های صیادی در انتقال ماهی سفید مولد نقش بسیاری در بازسازی ذخایر آبزی گیلان دارد که این مهم نیز در راستای  حفظ و استمرار شغل صیادی است.

خلیلی از انتقال سه کیلو گرم از تخم لقاح یافته ماهی سفید به این استخر اشاره کرد و گفت: این کار، اقدامی جدید از سوی این اداره کل شیلات گیلان جهت انجام مراحل تکثیر بصورت طبیعی در این محیط آبی است.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول